پژوهش، مهم‌ترین عامل ترویج فرهنگ دفاع مقدس است
کد خبر: 4107279
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

پژوهش، مهم‌ترین عامل ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه پژوهش ماندگارترین و اثرگذارترین اقدام در ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب استفاده از الگوی دفاع مقدس در همه بخش‌های کشورست.

تجلیل از پژوهشگران برتر دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیر این مجموعه در  استان، روز گذشته، 23 آذر، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دفاع مقدس استان، گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیم و ذخیره عظیم ملت ایران و سند انقلابی گری مردم است و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل‌های آینده است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین نیاز کشور در گام دوم انقلاب استفاده از الگوی دفاع مقدس در همه بخش‌های کشورست و این مهم موجب تحول‌آفرینی و حرکت شتابنده کشور به سمت اهداف خواهد شد. یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امروز ما نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است که لازمه این مهم پژوهش و کار علمی است و باید تولید علم در حوزه دفاع مقدس جدی ‌گرفته شود.

کریمی با بیان اینکه تقویت و رونق پژوهش و تولید علم در دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: با پژوهش در دفاع مقدس باید حماسه‌های عظیم ملت به زبان گویا، ساده و روشن به نسل جدید و آیندگان منتقل شود و این اقدام خود جهادی مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: پژوهش ماندگارترین و اثرگذارترین اقدام در ترویج فرهنگ دفاع مقدس است و می‌توان این الگوی روشن که نجات‌بخش همه آزادی خواهان و مستضعفین عالم است را فراگیر کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در حوزه‌های پژوهشی گفت: به برکت کنگره شهدای استان باب فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باز شده و اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شده که یکی از آنها تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس است.

سرهنگ کریمی افزود: بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی به برکت کنگره شهدا جمع‌آوری شده و پژوهشگران و محققان می‌توانند از آنان برای اقدامات پژوهشی و فرهنگی استفاده کنند. بنده به سهم خود از همه پژوهشگران، نویسندگان و محققان در حوزه دفاع مقدس استان تشکر و قدردانی کرده و اعلام می‌کنیم از پژوهش‌ها و اقدامات تحقیقی در حوزه دفاع مقدس حمایت خواهیم کرد؛ چراکه یکی از رسالت‌های ما در برابر جنگ تحریف و فراموشی، توجه به پژوهش است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از پژوهشگران برتر در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha