راه‌اندازی فرهنگسرای قرآنی در قزوین
کد خبر: 4107002
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

راه‌اندازی فرهنگسرای قرآنی در قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین از راه‌اندازی یک فرهنگسرا ویژه امور قرآنی در قزوین خبر داد.

الهیاری عضو شورای شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، چهارشنبه، ۲۳ آذرماه در حاشیه برگزاری اختتامیه چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی که به میزبانی استان قزوین در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: شورای شهر قزوین تلاش خود را کرده تا بتواند هر چند کوتاه در راستای اجرای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر سهیم باشد بنابراین در این مسابقات به اندازه بضاعت تلاش کردیم تا بتوانیم خدمت ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی و راهگشای مسیر نجات بشر است و مفاهیم قرآنی هریک درسی برای سعادت در زندگی است که باید در بطن جامعه وارد و در زندگی ما جاری و ساری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در ادامه اضافه کرد: فضای شهر قزوین فضای قرآنی شده و این از برکات برگزاری مسابقات قرآنی در استان قزوین است که می‌تواند عامل مؤثری در رشد گردشگری دینی، توسعه فضاهای آموزشی قرآنی و جذب مخاطبین به فرهنگ قرآنی به ویژه در سنین نوجوان و جوان در جامعه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شورای شهر قزوین تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری خدماتی ارائه کردیم به عنوان مثال برنامه قرآنی «در مسیر سبز عترت» طرحی است که از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در مساجد قروین در حال اجراست؛ برگزاری محافل به صورت ماهانه ۲ محفل با حضور قاریان کشوری و علاقه‌مندان در استان و نیز طرح «هر مسجد یک محفل» از برنامه‌های این معاونت است.

اللهیاری در ادامه تصریح کرد: در زیست مؤمنانه و سبک زندگی اسلامی فعالیت‌هایی در برنامه پنج ساله شهرداری در حال تدوین است و از سال آینده این برنامه‌ها آغاز خواهد شد که اتفاقات خوبی رقم می‌خورد ضمن اینکه موضوعات قرآنی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.

این مسئول افزود: ایجاد فضایی جهت تشویق جوانان و نوجوانان در حوزه فرهنگی و قرآنی برای تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری یکی از رسالت‌های ماست و در این مسیر حمایت از حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی که در این حوزه فعال هستند از وظایف ماست که طی یک سال گذشته هزینه میلیاردی در این حوزه صرف شده و به دنبال تخصصی‌تر شدن فرهنگسراها هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: یک فرهنگسرا در قزوین ویژه امور قرآنی و نهج‌البلاغه ایجاد شده و از دارالقرآن‌ها و مجموعه‌هایی که فعالیت‌های قرآنی دارند طی یک سال گذشته حمایت شده و در دارالقرآن‌ها فعالین جوان و نوجوان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha