تسری عدالت آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی در کردستان
کد خبر: 4106995
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

تسری عدالت آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی در کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در جهت نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌شود.

طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان

طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در جهت نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌شود.

وی افزود: نوآموزان و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، کلاس‌های ضمیمه و آموزش تلفیقی ـ فراگیر مدارس عادی دوره‌های مختلف تحصیلی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص و محدودیت اعتبارات مالی، اولویت ارائه خدمات توانبخشی (کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنیداری) خارج از مدرسه با نوآموزان و دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ابتدایی(پیش دبستان، دوره اول، دوره دوم) است.

وی برخورداری دانش‌آموزان نیازمند از سطح قابل دسترسی از سلامتی، پیشگیری از ایجاد یا تشدید ناتوانی با مداخله زود هنگام، ارتقای سطح توانمندی‌ها و قابلیت‌های عملکردی، بهبود کیفیت یادگیری از طریق ارائه خدمات توانبخشی، اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش‌آموزان استثنایی از اهداف ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی ذکر کرد.

محمدی افزود: غربالگری و ارزیابی همه دانش‌آموزان بر اساس پروتکل‌های درمانی توسط نیروهای توانبخشی مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه جامع توانبخشی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تأکید کرد: آنان ازاین طریق می توانند بر بخشی از محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری ضروری است، افزود: آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می‌آید.

وی در پایان یادآور شد: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

انتهای پیام
captcha