حضور گروه تواشیح «تسنیم البرز» در جشنواره دانشجویی عراق
کد خبر: 4106646
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

حضور گروه تواشیح «تسنیم البرز» در جشنواره دانشجویی عراق

سرپرست گروه تواشیح تسنیم البرز با اشاره به اجراهای بین‌المللی این گروه در کشورهای مختلف از حضور گروه تواشیح «تسنیم البرز» در جشنواره دانشجویی عراق خبر داد.

تواشیح

چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ آذرماه در بخش بانوان با معرفی نفرات برتر مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن و دعاخوانی به کار خود پایان داد. در این دور از مسابقات در بخش بانوان، ۱۱ گروه 6 نفره در رشته همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی و ۱۷ نفر از بانوان نیز در رشته دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند. گروه تواشیح استان البرز رتبه دوم این مسابقات سراسری را به دست آورده است.

مهدیه کمال‌پور، سرپرست گروه تواشیح تسنیم البرز و از منتخبین چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، در گفت‌وگوبا ایکنای البرز، با اشاره به سابقه فعالیت این گروه اظهار کرد: گروه تواشیح تسنیم البرز هشت سال است که تاسیس شده و سیر مراحل فعالیت‌های این گروه از مرحله شهری آغاز شده و تا مراحل استانی، کشوری و حتی بین‌المللی ادامه یافته است.

وی افزود: ما در دوران کرونا نیز یک اجرای بین‌المللی برای کشور انگلستان داشتیم و امسال نیز گروه تسنیم برای اجرای کار تواشیح در عتبه عباسیه و حسینیه عراق منتخب شده و با خواست خداوند ماه آینده برای اجرا در جشنواره دانشجویی نجف و کربلا عازم عراق هستیم.

این فعال قرآنی با اشاره به سابقه اعضای گروه تواشیح تسنیم، گفت: گروه تسنیم متشکل از اساتید و داوران بزرگ استان البرز است که هرکدام از رتبه‌داران مسابقات کشوری هستند.

وی درباره شرکت در مسابقات چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف نیز توضیح داد و گفت: به لطف خدا امسال موفق شدیم برای پنجمین‌بار در این دوره از مسابقات سراسری اوقاف قزوین در رشته هم‌خوانی و هم‌سرایی شرکت کنیم.

سرپرست گروه تواشیح تسنیم البرز با اشاره به کسب مقام‌هایی که در طی پنج سال این گروه در مسابقات سراسری اوقاف به دست آورده است، افزود: در این مدت یک بار رتبه سوم کشوری، دو رتبه چهارم کشوری و یک شایسته تقدیر و امسال نیز در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن قزوین مقام نایب قهرمانی(رتبه دوم) این مسابقات را کسب کردیم.

وی با ارزیابی سطح مسابقات قرآن اوقاف قزوین بیان کرد: امسال سطح مسابقات خوب بود و با وجود اینکه دو سه سالی به خاطر شرایط کرونا در برگزاری این مسابقه وقفه افتاد بود، شروع خوبی به حساب می‌آمد.

کمال‌پور به یکی از مشخصه‌های مسابقات سراسری اوقاف این دوره اشاره کرد و توضیح داد: این مسابقات امسال جذاب و چشمگیر بود و دلیل آن حضور دختران و گروه‌های خیلی جوان مسابقه اولی بود که برای نخستین‌بار در مسابقات اوقاف شرکت می‌کردند و مطئن هستم، حضور این گروه‌ها و فعالیتشان در سال‌های بعد به بالارفتن سطح کیفی و کمی بزرگترین رویداد قرآن کشوری کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha