صیانت از آثار شهدا نیازمند عزم جدی است
کد خبر: 4106606
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

صیانت از آثار شهدا نیازمند عزم جدی است

استاندار سمنان با بیان اینکه حفظ و صیانت از آثار شهدا و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزم جدی است، گفت: فضای استان تا زمان برگزاری کنگره باید فضای ایثار و شهادت باشد.

صیانت از آثار شهدا نیازمند عزمی جدی است

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شب گذشته، 21 آذرماه در جلسه کمیته اجرایی ستاد دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، حفظ و صیانت از آثار شهدا و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزمی جدی است، گفت: فضای استان تا زمان برگزاری کنگره، باید فضای ایثار و شهادت باشد.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در فضای جهادی و مردمی برگزار خواهد شد؛ لذا باید کمیته‌های این کنگره نیز دلی و جهادی عمل کنند اظهار کرد: برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید در استان برگ زرینی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است‌.

هاشمی با اشاره به اینکه میغان اولین روستای با تعداد بیشترین شهید کشور در استان سمنان است، متذکر شد: این روستا ۹۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) و گروه‌های جهادی، افزود: این کنگره باید در استان سمنان پر رنگ دیده شود.

این مقام عالی استان با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی در قالب کنگره شهدا برنامه‌ریزی شود و ضروری است ائمه جمعه و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این کنگره تلاش نمایند متذکر شد: ثبت تألیفات و مستندسازی آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان اقدامی ماندگار و بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی افزود: اینگونه اقدامات قطعاً در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده اثرگذار بوده و لازم است این مسیر تداوم یابد.

یادآور می‌شود روستای «میغان» روستایی در نزدیکی شهر تاریخی «بسطام» و دهستان «خرقان» است که بیشترین شهید را در بین روستاهای ایران دارد. این روستا اولین شهید خود در روز ۲۲ بهمن ۵۷ تقدیم کرده است. این روستا چهار شهید مفقودالاثر، هشت آزاده و افزون بر ۱۵۰ جانباز دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام
captcha