رقابت ۱۹ گروه همخوانی قرآن آقایان در سومین روز چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات اوقاف
کد خبر: 4106493
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

رقابت ۱۹ گروه همخوانی قرآن آقایان در سومین روز چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات اوقاف

سومین روز از چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین با آغاز رقابت ۱۹ گروه از آقایان در رشته‌های همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی و ۱۰ نفر در رشته دعاخوانی همراه بود.

مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش ایکنا از قزوین، امروز، ۲۱ آذرماه سومین روز از چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن  با آغاز رقابت ۱۹ گروه از آقایان در بخش‌های همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی و ۱۰ نفر در بخش دعاخوانی در سالن‌همایش‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین همراه بود.

گروه‌های همخوانی «رضوان»، «معارج» و «نصر» از آذربایجان شرقی، «تسنیم» از آذربایجان غربی، «آل‌یاسین»، «اثنی‌عشر»، «نورالزهرا»، «الانوار» از خوزستان، «ملکوت» از اصفهان، «تبیان» از هرمزگان، «پیامبر اعظم (ص)» و «معراج» از کرمان، «انوارالهدی» از قم، «عترت‌النبی» از قزوین، «سیدالاحرار» از همدان، «سلسله‌الذهب» از خراسان رضوی، «اسرا» و «فاطر» از مازندران و «بصائر» از یزد امروز باهم به رقابت پرداختند.

در روز سوم رقابت‌ها ۱۰ نفر از آقایان نیز در رشته دعاخوانی باهم رقابت کردند که اسامی آن‌ها به این شرح است: «حمید حسینی» و «علیرضا عمارلو» از خراسان رضوی، «احمد راهی مالکی» از خوزستان»، «شهاب امانت‌جو» از قم، «سیدمحمدرضا جعفریان» و «محمد ناطقیان» از اصفهان، «مسعود یحیی‌پور» از خراسان شمالی، «سیف‌الله زحمتکش» از بوشهر، «سیدروح‌الله هاشمی» از گلستان، «محمدحسین ابراهیم‌پور» از آذربایجان غربی.

راه یافتگان به مرحله نهایی رشته‌های نغمات قرآنی در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین در حضور ۱۴ داور قرآنی از جمله «کریم دولتی» به عنوان مسئول کمیته فنی، «غلامرضا شاه‌میوه» به عنوان رئیس هیئت داوران، «هادی آرزم» به عنوان ناظر عالی مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند. نام «کیومرث حبیب‌زاده»، قاری قزوینی به عنوان داور بخش وقف و ابتدا در میان هیئت داوران به چشم می‌خورد.

اغلب متسابقین از کیفیت برگزاری مسابقات در قزوین به ویژه سالن برگزاری، رضایت کافی داشتند اما برخی از آن‌ها به زمان برگزاری به جهت سرمای هوا و تأثیری که ممکن است روی صدا بگذارد انتقاد داشتند.

برخی از متسابقین نیز اظهار کردند به دلیل وقفه زمانی ایام کرونا و تعطیل شدن بخش تواشیح و مدیحه‌سرایی، این بخش به لحاظ کیفی افت داشت که برای بازگشت به اوج همت بلند اوقاف و امور خیریه لازم است.

تمام هویت سپاه از آن قرآن است

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج)، در روز سوم این مسابقات ضمن بازدید از محل برگزاری و گفت‌وگو با متسابقین، در جمع خبرنگاران، گفت: ایامی که قرار بود مقدمات این مسابقات برگزار شود حجت‌الاسلام مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، به مقر فرماندهی سپاه آمده بودند تا همکاری مشترکی میان سپاه و اوقاف جهت برگزاری این مسابقات شکل بگیرد، بنده حس و حال خود را در آن جلسه عرض کردم و گفتم تمام هویت سپاه از آن قرآن است و ما هرچه عزت و آبرو داریم از قرآن گرفتیم.

وی ادامه داد: مأموریت سپاه پاسداران حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و انقلاب دستاورد بزرگی جز قرآن ندارد و ما تمام وجود و حیثیت‌مان را برای صیانت از قرآن فدا می‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: قزوین شایسته این میزبانی است، زیرا این شهر شهیدپرور جزو شهرهایی است که به دارالمؤمنین معروف است و عالمان دینی بزرگی دارد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر بخواهیم فقط نام این عالمان را بشماریم قریب به سه ساعت زمان لازم است.

وی خاطرنشان کرد: عمل قرآنی مردم قزوین در مقاطع متفاوت سرنوشت‌ساز تاریخ ملت ایران برجسته است ضمن اینکه حضور عالمان قرآنی و دینی قزوین در دفاع مقدس مانند «شهید آقا سید علی‌اکبر ابوترابی» کسی که زندان صدام را به کلاس قرآن تبدیل کرد، یکی دیگر از ویژگی‌های قزوین محسوب می‌شود که نشان می‌دهد این استان شایسته برگزاری مسابقات قرآن بوده است.

این مسئول گفت: انقلاب اسلامی صدا، پیام و مفاهیم قرآن را از دل کتابخانه‌ها به بطن جامعه آورد تا آرزوی مفسران بزرگ قرآن که می‌خواستند تفسیرهای آنان در دل جامعه عینیت پیدا کند محقق شود و قرآن با باورهای آسمانی که پیش روی ما گذاشته به ما هویت داده است.

رفیعی آتانی در پایان بیان کرد: به عنوان یک سرباز که در خدمت مردم قزوین است به خودم حق می‌دهم که به جوانان قزوینی توصیه کنم از گذشته پرافتخار قزوینی‌ها صیانت و آن را به بهترین شکل ممکن به نسل آینده منتقل کنند.

یادآور می‌شود مسابقه بخش بانوان در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه انجام شد و عصر روز ۲۰ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور، برگزیدگان بخش بانوان در رشته‌های همخوانی قرآن، مدیحه‌سرایی و دعاخوانی معرفی شدند.

این مسابقات از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه در رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و اذان در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha