دولت نقش خود را در ترویج فرهنگ قرآنی تعریف کند
کد خبر: 4106487
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

دولت نقش خود را در ترویج فرهنگ قرآنی تعریف کند

استاندار قزوین با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند عزم همگانی است، گفت: در این راستا دولت هم باید نقشی را برای خود تعریف کرده و بر اساس آن اقداماتی در دستور کار قرار دهد.

اعلایی استاندار قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در گفت‌و‌گو با ایکنا، در حاشیه چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است، گفت: قرآن علاوه بر سعادت دنیوی و اخروی، سبک زندگی را به انسان می‌آموزد بنابراین جامعه به ویژه جوانان بیش از هر زمانی به بهره‌گیری از این آموزه‌ها نیاز دارند به همین دلیل باید ترویج آموزه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت متخصصین حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای با تولیدات فاخر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین راهنمای بشر در تمام زمینه‌ها است، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن نسبت به بسیاری از موضوعات اجتماعی راهنمایی کرده و در صورت ساری و جاری شدن دستورات الهی موجود در قرآن در جامعه بسیاری از موضوعات ازجمله آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مرتبط با خانواده کاهش پیدا می‌کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا دولت هم باید نقشی را برای خود تعریف کرده و در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی اقداماتی در دستور کار قرار دهد؛ یکی از این اقدامات را می‌توان برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم دانست که منجر به ایجاد رنگ و بوی قرآنی در شهر و استان می‌شود.

وی بیان کرد: به طور قطع انس با قرآن آثار و برکات بسیاری را در زندگی فردی و اجتماعی خواهد داشت و به هر میزان که بتوان مقدمات این موضوع را در جامعه فراهم کرد شاهد برکات معنوی بیشتری خواهیم بود لذا مسابقات قرآن می‌تواند منجر به انس بیشتر مردم با قرآن کریم شود و نتایج معنوی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

اعلایی یادآور شد: ایجاد جاذبه نسبت به قرآن در میان نسل جوان یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که در تشویق و ترغیب جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی نقش دارد و در این مسیر باید از ابزار هنر و رسانه به درستی استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند یک عزم همگانی است، اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به آموزه‌های دینی است، زمانی که جوانان از ابزارهای نوین سمعی و بصری برای دریافت مطالب مورد نیاز خود استفاده می‌کنند، فعالان قرآنی باید در این زمینه ورود کنند و متناسب با ذائقه جوانان به فرهنگ‌سازی در این زمینه بپردازند.

یادآور می‌شود که چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه در رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و اذان در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha