رقابت‌های قرآنی طلاب فارس از 24 آذرماه آغاز می‌شود
کد خبر: 4106485
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

رقابت‌های قرآنی طلاب فارس از 24 آذرماه آغاز می‌شود

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس، زمان برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در این استان را بازه زمانی 24 آذرماه تا 5 دی‌ماه سال جاری اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم همایی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارسحجت‌الاسلام والمسلمین میثم همایی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به زمان مرحله استانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: این مسابقات در استان فارس در رشته شفاهی در بازه زمانی 24 آذرماه تا 5 دی‌‎ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره مذکور مسابقات با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شوند و بدین ترتیب است که شرکت‌کنندگان رشته‌های مختلف، صوت با کیفیت به صورت MP3 را تهیه کرده و در فضای مجازی به آی دی @mqh_114 در ایتا ارسال می‌کنند که اصوات برای داوری به قم ارسال می‌شوند.

همایی با اشاره به نحوه ثبت‌نام در این جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت رسمی معاونت به نشانی تهذیب و تربیت حوزه علمیه http://tahzib.ismc.ir اقدام به ثبت نام برای شرکت در این مسابقات کردند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه این دوره از جشنواره با نام «یادواره استاد حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور» برگزار می‌شود، گفت: جشنواره مذکور در سطح بین‌المللی و ملی در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، خطبه‌های قرآنی فارسی و عربی، تفسیر قرآن، دعاخوانی، حفظ و معارف موضوعی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و ... برگزار می‌شود. 

وی با تصریح اینکه برگزیدگان نهایی از میان صوت‌های ارسال شده در مرحله استانی مشخص خواهند شد که به صورت حضوری برای رقابت دعوت می‌شوند، گفت: رشته دعاخوانی این جشنواره از مناجات 15 گانه امام سجاد(ع)، مناجات متوسلین، مناجات تائبین و مناجات راجین در نظر گرفته شده است که مسابقات مرحله مقدماتی آن به صورت غیر حضوری و مرحله نهایی به صورت حضوری میان برگزیدگان نهایی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری آزمون این رشته را نیمه دوم آذرماه جاری اعلام کرد و گفت: مرحله کتبی  جشنواره بین‌المللی قرآن حوزه‌های علمیه نیز در روز‌های ۸ و ۹ دی‌ماه برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه فارس در پایان گفت: مسابقات کتبی برای رشته تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم مشترک است و با محوریت مفاهیم سوره مائده و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha