جهاد تبیین در راستای بازشناسی افکار شهید دستغیب انجام شود
کد خبر: 4106365
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

جهاد تبیین در راستای بازشناسی افکار شهید دستغیب انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از کم‌کاری‌هایی که در تبیین شخصیت والای شهید دستغیب انجام شده است، خواستار جهاد تبیین در راستای بازشناسی شخصیت رفیع و افکار ارزشمند این شهید محراب شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 20 آذرماه در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب خواستار جهاد تبیین در راستای بازشناسی شخصیت رفیع و افکار ارزشمند ایشان شد و گفت: نزدیک‌ترین افراد به شهید دستغیب افرادی هستند که پاسدار انقلاب بوده و در این مسیر مجاهدت می‌کنند.

وی از شهید دستغیب به عنوان فدایی انقلاب و پاسدار ارزش‌های ولایت و امام راحل یاد کرد و افزود: ولایت فقیه در حقیقت ادامه‌دهنده ولایت معصوم و جاری‌کننده حکومت الهی در زمین است که شهید محراب شیراز با خون والای خویش آن را امضا کرد.

آیت‌الله دژکام با انتقاد از کم‌کاری‌هایی که در تبیین شخصیت والای شهید دستغیب انجام شده است، گفت: متأسفانه هنوز برخی از بیانات شهید محراب بر روی نوارهای کاست باقی مانده و اقدامی برای پیاده‌سازی و ماندگاری آن‌ها انجام نشده است که جای گلایه فراوان دارد.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: معدود افرادی که در زمینه ارزش‎های انقلاب دچار گمراهی شده به بیانات شهید دستغیب مبنی بر ولایتمداری مراجعه کرده و در حوزه بصیرت‌افزایی اندکی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شهید محراب شیراز تلاش‌های زیادی پیرامون تثبیت جایگاه اصل ولایت فقیه در قانون اساسی انجام داد و با قیام در مجلس خبرگان اهمیت ولایت‌مداری را مورد تأکید قرار داد، گفت: مسیری که شهید دستغیب آغاز کرده در راستای تبیین مبانی ولایت فقیه با توجه به آیات قرآن است و در شب روضه حضرت زهرا(س) باید به تفکرات این شهید بزرگوار در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و دینی توجه بیشتری مبذول داریم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه ولایت دینی در جمهوری اسلامی ریشه‌های معنوی و آسمانی دارد و با مدد پرورگار متعال آنقدر عمیق و مستحکم است که زوال‌پذیر نیست، افزود: افرادی که مسیر اشتباه برگزیده و برای استعمارگران دریوزگی و نوکری می‌کنند به چیزی جز پشیمانی و ندامت نخواهند رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) ولایت فقیه رهبری جامعه را بر عهده دارد، اظهار کرد: حضور در چنین جامعه‌ای برای مردم افتخار بزرگی است.

وی با تقدیر از بصیرت مردم ایران در مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ(ع) و سایر شهدا گفت: آیین تشییع شهدای شاهچراغ(ع) و مدافع امنیت که در روزهای اخیر برگزار شد، نشان از تعمیق تفکرات انقلابی در جامعه دارد. ملت بزرگ ایران همواره در بزنگاه‌های مهم پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سرنوشت مؤمن همیشه سعادتمندی بوده است، گفت: سرنوشت ولایت‌مداران چیزی جز پیروزی و شهادت نیست که در هر صورت به تعالی خواهند رسید و در سوی مقابل دشمنان ولایت فقیه نیز سرنوشتی جز خواری و خفت و جهنم در انتظارشان نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: مسیری که شهید آیت‌الله دستغیب برگزید به امام زمان(عج) خواهد رسید و رسالت جامعه اسلامی این است که در این شاهراه مجاهدت کند.

انتهای پیام
captcha