مسابقات قرآن با اختتامیه به پایان نمی‌رسد
کد خبر: 4106234
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
حجت‌الاسلام عادل:

مسابقات قرآن با اختتامیه به پایان نمی‌رسد

معاون‌فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات قرآن با اختتامیه به اتمام نمی‌رسد، گفت: مسابقات قرآن جریانی را ایجاد خواهد کرد که تا سالیان بعد باعث تشویق جوانان برای حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

عادل معاون اوقاف کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل، معاون‌فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در مراسم اختتامیه بخش بانوان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی بانوان که عصر امروز بیستم آذرماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین، برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات هر چند شیرین است اما سختی‌های زیادی به همراه دارد چون به برنامه‌ریزی و دقت نیاز دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم اینطور نیست که با اختتامیه به اتمام برسد و این مسابقات جریانی را ایجاد خواهد کرد که تا سالیان بعد باعث تشویق جوانان برای حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد بنابراین قطعاً در سال آینده شاهد حضور تعداد و گروه‌های بیشتری خواهیم‌بود که از این‌ محافل تأثیر گرفتند.

معاون‌فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان داشتند که اگر می‌خواهیم‌ ورزش همگانی رونق بگیرد مسابقات حرفه‌ای ورزشی برگزار کنیم؛ برای توجه به قرآن کریم یک‌ راه این است به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم‌ اهمیت دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این ایام‌ متعلق به حضرت زهراست و امام صادق (ع) فرمودند که اگرکسی فاطمه‌ را بشناسد شب قدر را درک‌کرده است. لذا شناخت حضرت فاطمه، شناخت قرآن است. حضرت زهرا (س) سه چیز را بسیار دوست می‌داشتند که یکی از آن‌ها تلاوت قرآن کریم بود.

عادل خاطرنشان کرد: آیات متعددی از حضرت زهرا (س) در قرآن داریم، کتابی نیز با عنوان «۱۳۵ نور فاطمه در قرآن» به چاپ رسیده است زیرا ۱۳۵ آیه در خصوص‌ آن حضرت در قرآن کریم وجود دارد.

وی مطرح کرد: بعد از رحلت‌ رسول گرامی اسلام (ص) اتفاقاتی تلخی رخ داد که باعث شد مسیری که پیامبر برای جامعه اسلامی ترسیم کردند محقق نشده و جامعه اسلامی منحرف شود. حضرت رسول (ص) مسیر وصایت، خلافت و امامت را طراحی کرده بودند که علی (ع) خلیفه مسلمین باشند.

معاون‌فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پیامبر (ص) از همان ابتدای رسالت موضوع جانشینی خود را در قالب حدیث «یوم‌الدار»، حدیث «منزلت» و حدیث «باب‌العلم» بیان‌کردند و حتی در روز «مباهله» و «لیله‌المبیت» به آن اشاره کردند.‌ در نهایت پیامبر در روز غدیر که ۷۰ روز قبل از رحلت پیامبر بود علی (ع) را به عنوان جانشین معرفی کردند.

وی گفت: جمعیت زیادی همراه پیامبر (ع) برای حجه‌الوداع  رفتند، حضرت در طول حج سخنان زیادی برای زمینه‌سازی مطرح کردند و در غدیرخم دستور توقف داده شد و سه روز توقف کردند و طی آن سه روز آیات مهمی نازل و در نهایت به خطبه عمیق غدیر متصل شد. پیامبر فرمودند که این خطبه را تا قیامت حاضران به غایبان و پدران برای پسران نقل کنند و دستور دادند همه با علی (ع) بیعت کنند.

نتیجه انس با قرآن دشمن‌شناسی است

عادل تصریح کرد: این سؤال پیش می‌آید که چرا با همه این موارد و توصیه و سفارش‌های مکرر پیامبر (ص) بعد از ۷۰ روز از رحلت‌ ایشان مردم سفارش حضرت را فراموش کردند، چرا کار به جایی رسید که درب خانه فاطمه (س) را به آتش کشیدند و فرزندش را سقط کردند؟ در پاسخ باید بگوییم که دشمنان اسلام ظریف و عمیق روی ذهنیت جامعه کار کردند، حدیث جعل کردند تا عامه مردم فریب بخورند. هنگام بیعت با ابوبکر بیعت گفتند تا علی بیعت نکند ما بیعت نمی‌کنیم لذا این حادثه نمونه جنگ‌نرم است. در این جنگ با دروغ و شایعه‌پراکنی ذهنیت جامعه و مردم را منحرف کردند و به سمت اهداف طراحان آن‌ بردند است که امروز هم نمونه آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه خروجی قرآن دشمن‌شناسی است و باید راه زندگی را از ائمه اطهار (ع) بیاموزیم، تأکید کرد: حضت زهرا (س) جهاد تبیین انجام دادند که اگر این امر انجام نمی‌شد امروز خبری از شیعه و اسلام‌ نبود. حضرت زهرا (س) خطبه عمیقی خواندند و چهره به چهره سراغ افراد رفتند تا وجدان‌ها را بیدار کنند. حضرت در خانه خودشان، کنار مزار پیامبر و حضرت حمزه بسیار گریه کردند. حضت زهرا از غاصبان حق حضرت علی (ع) برائت جستند. وصیت‌نامه سیاسی حضرت زهرا (س) نیز پیام‌های بسیاری دارد، حضرت زهرا (س) به حضرت علی (ع) وصیت کردند که شبانه و مخفیانه دفن شوند. این حرکت نوعی جهاد تبیین است و در هر برهه از زمان یک‌گونه تعریف می‌شود.

انتهای پیام
captcha