دشمن در اغتشاشات اخیر از زنان مؤمن و انقلابی سیلی خورد‌
کد خبر: 4105624
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

دشمن در اغتشاشات اخیر از زنان مؤمن و انقلابی سیلی خورد‌

امام‌جمعه سلطانیه گفت: دشمن اغتشاشات را انقلاب زنانه نامیددرحالیکه فقط ۱۱ درصد اغتشاشگران زن بوده‌اند و دشمن از زنان مؤمن و انقلابی سیلی خورد‌.

امام حمعه سلطانیه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امام‌جمعه سلطانیه ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه بر اساس آمارها ایران پس از تحمل یک دوره نسبتا طولانی رکود اقتصادی، وارد دوره رشد شده است، اظهار کرد: صندوق بین‌المللی پول که یک منبع معتبر مالی دنیاست اعلام کرد، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ به ۵ درصد و در سال ۲۰۲۵ به ۷ درصد خواهد رسید و چون این برای غرب گران است، با ایجاد اغتشاش می‌خواهد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران آسیب ببیند. دشمن بعد از شکست در تحریم‌ها، با ایجاد اغتشاش به مقابله با ایران قوی و مستقل آمده است.

وی ادامه داد: از حدود پنج سال قبل، وقتی یک زن در مقابل دانشگاه تهران کشف حجاب کرد و سایت فارسی بی‌بی‌سی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ آن را نماد انقلاب زنانه خواند و دو هفته پیش از آغاز اغتشاشات در شهریور ۱۴۰۱ معاون وزیر خارجه و نماینده آمریکا در امور ایران و دیپلمات ارشد این کشور در مذاکرات هسته‌ای در پاسخ به درخواست رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر فعال‌سازی مذاکرات دور نهم هسته‌ای با ایران گفت صبر کنید اتفاقاتی در پیش است که پس از آن ایران آماده دادن امتیازات در پرونده هسته‌ای خواهد شد.

حسینی‌نسب تصریح کرد: در حین اغتشاشات هم، مقامات آمریکا ادعا کردند، ایران آماده دور جدید مذاکره است و ما به این مذاکرات خوش‌بین هستیم و وقتی اغتشاشات شروع شد از آنها حمایت کردند؛ بسیاری از اغتشاشگران بعد از دستگیری اعتراف کرده‌اند با سفارتخانه‌های آلمان، انگلیس و فرانسه در ارتباط بودند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اعتراص و مطالبه‌گری حق مردم است، و بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرطی که مُخِلّ به مبانی اسلام نباشد، آزاد است، اما اغتشاش، اعتراض نیست، گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد اغتشاش بود و در اغتشاش حق اعتراض از مردم سلب می‌شود.

حسینی‌نسب به ارائه آمار از اغتشاشات پرداخت و اظهار کرد: بدنه اغتشاشات بین ۱۵ تا ۳۰ ساله بود و با اینکه دشمن بر روی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده بود اما فقط ۱۹ درصد از این اقشار بودند و در بین اغتشگران کمتر از یک درصد به دین و مذهب تقید داشتند و فقط سه نفر از افراد دستگیر شده گفته‌اند نماز می‌خوانند و ۴۷ درصد آنان آسیب اجتماعی مثل فرزند طلاق و معتاد و فرزند معتاد بوده‌اند. با اینکه دشمن اغتشاشات را انقلاب زنانه می نامید فقط ۱۱ درصد اغتشاشگران زن بوده اند و دشمن از زنان مؤمن و انقلابی سیلی خورد‌.

امام جمعه سلطانیه به نتیجه یک نظر‌سنجی در مورد حجاب که مهرماه امسال انجام شده، اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظرسنجی ۸۳ درصد زنان گفته‌اند به حجاب اعتقاد دارند و ۷۰ درصد گفته‌اند حتی در میهمانی‌های خانوادگی و فامیلی حجاب را رعایت می‌کنند و ۸۳ درصد گفته‌اند حتی اگر قانون حجاب برداشته شود، حجاب خود را رعایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس این آمار و نظرسنجی‌ها و اعتراف اغتشاش‌گران، حوادث اخیر و جمعیت اندک و آشوبگر را نمی‌توان صدای ملت خواند، گفت: صدای ملت این است که ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب از جمله حجاب حفظ شود، امنیت مردم تامین شود و معیشت و اقتصاد مردم بهبود یابد اما همه اینها بدور از اغتشاش و آشوب ممکن است.

حسینی‌نسب با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا را قرارگاه مرکزی فرهنگ کشور دانست و گفت: وظیفه این شورا مهندسی فرهنگ کشور است و اگر مهندسی فرهنگی انفاق بیفتد وظائف همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پروزش، وزارت علوم، مراکز مرتبط با جوانان و نوجوانان و تشکل‌های مردمی و صدا و سیما مشخص می شود.

وی یادآور شد: با توجه به تخریب حجاب و هجمه دشمنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید موضوع حجاب را در اولویت قرار دهد و همه ۲۶ نهاد باید به وظیفه خود در موضوع حجاب عمل و پاسخ‌گو باشند و باید از تناقض در رفتار و کردار در موضوع حجاب پرهیز شود.

امام‌جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید دستغیب سومین شهید محراب و با بیان اینکه ایشان شخصیتی خدایی و الهی داشت و سال‌ها پیش از شهادت از استاد خود شنیده بود که شهید خواهد شد، تصریح کرد: این شهید در دل‌ها حکومت و بر قلب‌ها نفوذ کرده بود.

وی همچنین به علت تخریب روحانیت توسط دشمنان گریزی زد و با بیان اینکه هدایت به سوی ارزش‌ها و ایستادگی روحانیت در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، علت اصلی تخریب روحانیت است، گفت: جز عده قلیل و حدود ده درصد از روحانیت که منصب و شغل دولتی دارند، اکثر طلاب با حداقل امکانات و بیش از ۸۰ درصد آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha