اردوی راهیان‌نور یک مدرسه فرهنگی است
کد خبر: 4105506
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

اردوی راهیان‌نور یک مدرسه فرهنگی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از اردوهای راهیان‌نور به عنوان مدرسه فرهنگی یاد کرد و گفت: از امروز اجرای اردوی راهیان‌نور با پیوست فرهنگی، تربیتی و تفریحی در استان آغاز شده است.

اردوی راهیان‌نور

به گزارش ایکنا از البرز، سردارفتح‌الهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه با اجرای برنامه مذکور یک هزار دانش‌آموز پسر این استان از مناطق دوران دفاع مقدس جنوب بازدید می‌کنند، افزود: این سفر مهم تربیتی و فرهنگی با همکاری بسیج دانش‌آموزی سپاه و آموزش و پرورش به مدت پنج روز برای دانش‌آموزان دوره متوسطه برنامه‎ریزی شده است.
وی افزود: از امروز اجرای اردوی راهیان‌نور با پیوست فرهنگی، تربیتی و تفریحی در البرز آغاز می‌شود تا دانش‌آموزان از نزدیک با آموزه‌ها و پیام‌های دوران دفاع آشنایی بیشتری پیدا کنند.

این مسئول یادآورشد: دانش‌آموزان پسر طبق جدول زمانبندی شده با اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و تحت پوشش برنامه‌های تربیتی، تفریحی و پیشرفت قرار می‌گیرند.

فتح‌الهی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای نخستین بار در این اردو از سد کرخه و پالایشگاه آبادان بازدید می‌کنند و از برنامه‌های تفریحی اروند نیز لذت می‌برند، گفت: بازدید از یادمان شهدا، روایت‌گری عملیات‌ها، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و به تصویرکشیدن برکات انقلاب اسلامی به صورت گفتمان، بازدید، قلم و هنر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این اردوست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اردوی راهیان‌نور در جنگ شناختی نقش بسیار مهمی دارد زیرا قدرت فکری دانش‌آموزان را نسبت به تجزیه و تحلیل مسائل جامعه و همچنین توطئه‌های دشمنان بالا می‌برد.

وی عنوان کرد: بسته فرهنگی اردویی مناسبی برای دانش‌آموزان تهیه شده است تا بار دیگر در این سفر که می‌توان از آن به نام مدرسه فرهنگی نام برد بستر مناسب برای تربیت نسل گام دومی، انقلابی و شبکه‌سازی نیروها رقم بخورد.

فتح‌الهی گفت: باتوجه به تاکیدات رهبر انقلاب، اردوهای راهیان‌نور یک‌ برکت و فناوری نوین برای مردم درجهت استخراج ازثروت و طلای سرزمین دفاع مقدس است.

وی یادآوری کرد: دانش‌آموزان دختر نیز در مرحله بعدی طبق جدول به راهیان‌نور اعزام می‌شوند که آمارشان دو برایر پسران است و در این اردوی مهم ۱۰۰ مربی مسئولیت دانش‌آموزان را برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha