راه حضرت فاطمه(س)؛ راه اعتلای جامعه از طریق اعتلای هویت زنان
کد خبر: 4105502
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد:

راه حضرت فاطمه(س)؛ راه اعتلای جامعه از طریق اعتلای هویت زنان

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: راه حضرت فاطمه(س) یعنی راه حضور اجتماعی تاریخ‌ساز، راه فاطمه یعنی تاثیرگذاری در بنیان‌های زیست بشری، بازگشت رسالت مادری، بازگشت رسالت همسری، راه حضرت فاطمه(س) یعنی راه حیات طیبه، راه اعتلای خانواده و راه اعتلای جامعه از طریق اعتلای هویت زنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، در مراسم اجتماع بانوان فاطمی که امروز 17 آذرماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به وضعیت زنان قبل از انقلاب، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان، قربانی جاهلیت مدرن و در حاشیه بودند و امکان نقش‌آفرینی برای آنان وجود نداشت و با رواج افکار منحط و پوسیده حتی گاه به اسم دین و اسلام آنان را در کنج خانه‌ها قرار داده بودند.

وی افزود: جاهلیت مدرن یعنی پوشش و عفاف در یک زندگی انسانی را کاهش دهیم تا مجالس کامجویی مردان هوسران تامین شود که نه تنها مجالس بلکه محیط کار، بازار و زندگی عمومی تبدیل به مد و لباس‌آرایی شود و بانوانی که نه برای خود بلکه برای دیگران زندگی کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: بانوان در چنین جامعه‌ای باید صد قلم به خود رسیدگی کند تا دیگران لذت ببرند و خودش در این میان تبدیل به وسیله‌ای برای کامجویی دیگران شود، دوم اینکه به عنوان متاع وسیله تبلیغات اجناس بود و هر جنسی را که می‌خواستیم در بنگاه‌های صنعتی به فروش برسانیم باید از زیبایی‌های ظاهری زنان استفاده کنیم از آنان باید عکس و فیلم تهیه کنیم و با وضعیت تحقیر آمیز ، جسم زن را برای فروش اجناس در معرض دید قرار دهیم.

زن در جاهلیت مدرن تبدیل به کارگر ارزان قیمت شده است

وی ادامه داد: در این جامعه با حاکمیت جاهلیت مدرن باید زنان را بزک کرده در فروشگاه‌ها در کنار اجناس قرار دهیم تا باعث رونق گرفتن بازار شود. در نگاه جاهلیت مدرن آن اتفاق دیگر این بود که جامعه به شدت نیازمند نیروی کار ارزان بود، دوباره به سراغ زنان رفت و بار دیگر زن مورد استثمار قرار گرفت. نه فقط به عنوان طعمه و متاع بلکه خودش را هم استثمار کردند و در مراکز مختلف و کارخانجات بردند، چون کارگر ارزان بود.

حاج علی‌اکبری اظهار کرد: هنوز هم همین نگاه را به زن دارند و به عنوان کارگر ارزان از زن بهره‌کشی می‌کنند، این نگاه جاهلیت مدرن به زن بود و محصول این نگاه وقتی که زن تحلیل شد و کرامتش زیر پا قرار گرفت و از اعتبار افتاد قبلاً فقط جسم زن را زنده به گور می‌کردند، اما در جاهلیت مدرن جسم زن را بزک کردند و جان او را زیر خاک کردند.

وی افزود: این‌بار هم باید باز فاطمه به میدان می‌آمد و مردمانی که به این مکتب ایمان داشتند انقلاب اسلامی ما درست مانند نهضت نبوی در برابر جاهلیت اولا و جاهلیت مرده به مصاف جاهلیت مدرن رفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: همچنان که پیامبر(س) در زمان خود برای مقابله با جاهلیت اولا پرچم اعتلای هویت زن در منطق توحیدی و بر اساس منطق وحی را به دست گرفت که نماد آن شخصیت خدیجه کبری بود و بعد پرچم اصلی این حرکت وجود مقدس حضرت زهرا (س) بود در نهضت اسلامی معاصر باز هم وقتی نهضت آغاز شد، امام راحل در اقتدای به حرکت نبوی پرچم اعتلای هویتی بانوان و زنان را به دست گرفت.

انقلاب اسلامی راه فاطمه را در برابر جاهلیت مدرن تاریک باز کرد

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی همچنان که همراه با حضور بانوان بالید شکل گرفت و نهضت با بانوان رونق یافت و ساخته شد. بعد‌ها بلندترین گام‌ها را برای اعتلای هویت بانوان انقلاب اسلامی برداشت و یک راه سومی را در برابر ارتجاع سیاه و کهنه و دربرابر جاهلیت مدرن و تاریک باز کرد که این راه سوم راه فاطمه (س) بود.

حاج علی اکبری اظهار کرد: راه حضرت زهرا(س) یعنی راه حضور اجتماعی تاریخ ساز، راه فاطمه یعنی تاثیر گذاری در بنیان‌های زیست بشری، راه فاطمه یعنی بازگشت رسالت مادری، راه فاطمه یعنی بازگشت رسالت همسری، راه فاطمه یعنی راه حیات طیبه، راه فاطمه یعنی راه اعتلای خانواده و راه اعتلای جامعه از طریق اعتلای هویت زنان است.

زن مسلمان با حفظ هویت در همه عرصه‌های جامعه حضور دارد

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خدا را شاکریم که در بازگشت الگوی فاطمی که در قرآن عظیم و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت خطوط آن ترسیم شده است. جامعه جهانی با یک اتفاق جدید روبرو شد که بانوان همزمان در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، هنری و... با حفظ ارزش‌های وجودی خود نقش‌آفرینی دارند این را انقلاب اسلامی جلوی چشم جهانیان ثابت کرد که با حفظ حیا، حفظ عفت، حفظ نماد هویت زن یعنی پوشش دقیق و درست زنان نیز می‌توانند در همه این عرصه ها میدان‌دار و نام‌آور باشند.

وی اضافه کرد: در برابر اندیشه‌ای که می‌گفت زنان اگر می‌خواهند حضور اجتماعی داشته باشند باید پا روی شخصیت خود بگذارند و از عفاف و حیای خود دست بردارند که در این محیط‌ها حضور یابند و بانوی ایرانی، مسلمان، مجاهد، فاطمی ثابت کرد که می‌توان هم ارزش‌های انسانی هویت زن بودن را صیانت کرد و هم در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی کرد.

وی گفت: از یک سو به فضل پروردگار متعال ثابت کرد که بانوان با اهتمام به نقش‌های فطری و اصیل خود در خانواده مخصوصا نقش مادری که در پرتو نقش همسری فراهم می‌شود در ساخت سلول‌های اصلی شکل‌دهنده جامعه یعنی خانواده نقش ممتازی دارند اینجا بار دیگر پرچم زیست خانوادگی برافراشته شد.

جاهلیت مدرن تحمل الگوی فاطمی را ندارد

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: اما مانند جاهلیت اولا جاهلیت مدرن تحمل این صدای آسمانی و صدای فاطمه را ندارد از روز نخست در رویارویی با انقلاب اسلامی کاری که کردند این بود که این پیام اعتلای هویتی زنان را که در پوشش حجاب و حیای فاطمی برافراشته شد را از میان بردارند و نمی‌توانند این را تحمل کنند، چرا که الگویی که دارند به بشریت می‌دهند باطل می‌شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: زنان در انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، جهاد علمی و فرهنگی، اقتصادی و... برای پیشبرد مقاصد الهی در همه صحنه‌ها صدر نشین بودند و لذا دشمنان از همان اول در معارضه با انقلاب اسلامی به موضوع زن پرداختند و تا همین امروز هم این قضیه ادامه دارد.

وی بیان کرد: بر این اساس دشمنان در این فتنه‌های اخیر هم به سراغ مسئله زنان رفته‌اند، چرا که اگر این پرچم هویت فاطمی در اهتزاز باشد پیامش در منطقه و جهان شنیده خواهد شد و خوشان می‌دانند که پیام فاطمی در سراسر دنیا در بین بانوان فرهیخته شنونده پیدا کرده است و از همین نگاه آمدند اعلام هماهنگی با نهضت ما کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دشمنان، وقتی دیدند زنان در پرتو انقلاب اسلامی بیدار شدند، از این نهضت ترسیدند لذا امروز روز تجدید عهد است برای ادامه نهضت اسلامی در حضور حضرت رضا(ع) و بانوان ما بیشتر از مردان قدر این انقلاب را می‌دانند و کار بزرگی که در پرتو این انقلاب برای زنان انجام شد که البته کار تمام نشده و در آینده نزدیک با ادامه این حرکت که جامعه بانوان و آقایان پیشگام هستند شاهد دستاوردهای جدید در عرصه حیات طیبه خواهند بود.

حاج علی اکبری افزود: این پرچمی که به دست شهدا، مجاهدین، عارفین و بانوان برافراشته شده با وجود همه توطئه‌های دشمنان به زمین نخواهد افتاد. جامعه ما با این اغتشاشات، عقب‌نشینی نمی‌کند، چراکه انقلاب اسلامی و جامعه ما راه خود را به سمت سعادت پیدا کرده و تا ظهور منجی این راه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha