در قانون تکلیف شده تا یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها صرف پژوهش شود
کد خبر: 4105373
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
/ نمایشگاه پژوهش و فناوری /

در قانون تکلیف شده تا یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها صرف پژوهش شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در قانون تکلیف شده تا یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها صرف پژوهش شود.

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضویرضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری بوده و در ارتباط با این مسئله چند کمیته کارشناسی ذیل کارگروه‌ها وجود دارد.

وی افزود: پژوهش‌هایی که در استان از طرف کارگروه پژوهش و فناوری تأیید می‌شود محدود به یک درصد اعتبارات هزینه‌ای تکلیف شده در قانون است، در قانون تکلیف شده تا یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها صرف پژوهش شود و برای این یک درصد در شورای برنامه‌ریزی استان مجاز هستیم که یا یک درصد اعتبارات هزینه‌ای را به دستگاه اجرایی داده و یا اینکه این یک درصدها را تجمیع‌ کرده تا به بهترین طرح‌های انتخاب شده تعلق گیرد که با توجه به مزایای روش دوم از این روش استفاده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان محاسبه و در کارگروه پژوهش و فناوری بر اساس اولویت‌های مشخص شده است. فرایند اینگونه است که در این کارگروه برای محورها فراخوان صادر می‌شود و سپس بهترین طرح‌ها انتخاب شده و به مرحله اجرا در می‌آید.

جمشیدی تصریح کرد: دغدغه اصلی در کارگروه پژوهش و فناوری درباره پژوهش‌هایی است که زمینه کاربردی کردن آنها وجود داشته باشد، بنابراین معمولاً دستگاه‌ها به صورت جداگانه در کمیته پژوهش دعوت شده و ضرورت انجام تحقیق و پژوهش را عنوان کرده و از آن دفاع می‌کنند. کارگروه پژوهش خراسان رضوی تنها در ارتباط با تخصیص یک درصد اعتبارات هزینه‌ای سیاست‌گذاری و آن را ابلاغ می‌کند، اما هیچ ابزار کنترلی و الزامی که یک درصد اعتبارات هزینه‌ای به پژوهش‌های کاربردی اختصاص یابد، در اختیار ندارد.

 

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در غرفه ایکنا در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha