پیامک زلزله دروغ است
کد خبر: 4105270
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

پیامک زلزله دروغ است

در پی ارسال پیامکی مبنی بر هشدار وقوع زلزله به تلفن همراه تعدادی از شهروندان تهرانی، صحت این پیامک از سوی مسئولان مدیریت بحران کشور تکذیب و از شهروندان خواسته شد آرامش خود را حفظ کنند.

امکان پیش‌بینی زلزله وجود ندارد/ تهرانی‌ها آرامش خود را حفظ کنند

به گزارش ایکنا، امروز چهارشنبه 16 آذر ماه جمعی از شهروندان تهرانی با پیامکی مواجه شده بودند که در آن نسبت به وقوع زلزله در این استان هشدار داده شده بود.

در پی ارسال این پیامک و نگرانی‌هایی که در شهروندانی تهرانی بروز کرد، جمعی از مسئولان مدیرت بحران کشور نسبت به این پیامک واکنش نشان دادند. حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمت تکذیب صحت این پیامک، گفت: طبق تأکید سازمان مدیریت بحران کشور، این پیامک کذب است و توجیه صحیح ندارد.

یزدی‌مهر با بیان اینکه این پیامک جعلی به دنبال اختلال در شبکه تلفن همراه منتشر شده است، گفت: از مردم می‌خواهیم به این پیام توجه نکنند و از منازل به دلیل هشدار زلزله خارج نشوند و قطعاً در صورت بروز خطر اخبار صحیح از خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با بیان اینکه شهروندان نباید نگران این پیام باشند، گفت: درخواست من از شهروندان این است که بابت دریافت این پیام دچار نگرانی و ترس نشده و خونسردی خود را حفظ کنند. تأکید می‌کنم که اساساً امکان اینکه بتوان زلزله را از چند ساعت قبل از وقوع پیش‌بینی کرد وجود ندارد و از این رو کاملاً واضح است که این پیام جعلی است.

سامانه همراه اول نیز با ارسال پیامک اعلام کرد: اگر پیام هشدار زلزله دریافت کرده‌اید، این پیام صحت ندارد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتفاق ناشی از خطای بخش تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حین تست «سامانه هشدار» بوده است. در پی این خطای انسانی و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصران احتمالی را داد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۲۰:۲۱
0
0
چه بسا بی منظور نبوده باشد. شاید شخص یا اشخاصی به عمد این کار را کرده باشند در راستای اغتشاش.
captcha