دانشجویان ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کردند
کد خبر: 4104972
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
مهدی چمران:

دانشجویان ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کردند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تبریک 16 آذر روز دانشجو گفت: به خود می‌بالیم که این جوانان ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، امروز سه‌شنبه 15 آذر، یکصد و دوازدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر پایتخت در ابتدا با مرور روزهای مهم تقویم کشور با اشاره به روز ۱۶ آذر، روز دانشجو با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی، سه دانشجوی شهید این روز گفت: اصل جنبش دانشجویی یک حرکت ضد انقلابی بود که ریشه  آن دخالت‌های استکبار جهانی در امور داخلی کشور و تاراج منابع عمومی ایران بود و ریشه این حرکت انقلابی از ورود نیکسون به ایران آغاز شد که در ادامه جریان کودتای ۲۸ مرداد بود.

رئیس شورای شهر با اشاره به وقایع نگاری‌هایی که از تحرکات و جنبش‌هایی که در روز ۱۶ آذر به وقوع پیوسته اظهار کرد: یکی از ملموس‌ترین وقایع نگاری‌هایی که صورت گرفته توسط شهید مصطفی چمران منتشر شده که وی هم در بطن این اتفاق حاضر بود و حتی دچار جراحات نیز شده بود.

وی ادامه داد: این واقعه نگاری با ذکر پیشینه و ریشه گویی آن مبین این بود که این تحرکات از ۲۸ مرداد کلید خورد و در نهایت اقدام ضداستکباری به جایی رسید که در ۱۶ آذر اعتراض دانشجویان به یک حرکت عظیمی برای سرنگونی نظام دیکتاتوری تبدیل شد.

چمران در ادامه با تبریک این روز به دانشجویان کشور گفت: نسل دانشجو، نسلی پویا و روشن است و ما خرسندیم که هر روز کشور شاهد پیشرفت‌ها و فتح قله‌های موفقیت توسط دانشجویان کشور است و به خود می‌بالیم که این جوانان ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کردند و خواهند کرد و امیدواریم با پیشرفت‌های بیشتر علمی برگرفته از مبانی دانشگاهی، کشورمان به جایگاه حقیقی و واقعی خود در دنیای کنونی برسد.

مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولان

وی در ادامه با یادآوری هفته بزرگداشت و تکریم معلولان کشور از این افراد که به مناسبت این روز در صحن شورای شهر حاضر شدند تقدیر کرد و اظهار داشت: علیرغم تلاش‌ها و ماموریت‌هایی که برای جامعه معلولان انجام شده، هرچقدر برای این جامعه کار شود بازهم کم است و باید فعالیت‌های بیشتری در خصوص مناسب سازی صورت گیرد تا سهولت در فعالیت‌های این عزیزان را در امور روزانه خود شاهد باشیم.

 چمران اضافه کرد: در مجموعه شورا و شهرداری تهران به دنبال این هستیم تا اقدامات بیشتری در تکریم معلولان و افراد کم‌توان جامعه صورت دهیم و از هرگونه تلاش کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha