رفع مشکل بیکاری با ایجاد قرارگاه جهادی اشتغال و کارآفرینی در نظر‌آباد
کد خبر: 4104906
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
امام جمعه نظرآباد خبر داد:

رفع مشکل بیکاری با ایجاد قرارگاه جهادی اشتغال و کارآفرینی در نظر‌آباد

امام جمعه نظرآباد البرز گفت: با ایجاد قرارگاه جهادی اشتغال و کارآفرینی، مشکل بیکاری بسیاری از مردم این شهرستان رفع شده است.

حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی‌نیا، امام جمعه نظرآباد

حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی‌نیا، امام جمعه نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه برای تأمین نیروی انسانی و اشتغال جوانان قرارگاه جهادی اشتغال و کارآفرینی در شهرستان تشکیل شده است، اظهار کرد: این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد و بلافاصله به مرحله اجرا رسید. در این راستا طی چند روز اخیر، فضای مصلی نظرآباد با همکاری فرمانداری، دفتر امام جمعه و کارگاه‌های تولیدی شاهد اجرای خوب این طرح جهادی اشتغال بود.

وی افزود: در این طرح که در مصلی امام خمینی(ره) شهر نظرآباد اجرا شد، بیش از 700 نفر از جویندگان کار به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه با مدیران واحدهای تولیدی ملاقات کردند و با توجه به مهارت‌های خود جهت اشتغال، گفت‌و‌گو و مشاوره انجام دادند. همچنین نمایندگانی از بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشتند و درخواست‌کنندگان دریافت تسهیلات نیز به بانک‌های عامل معرفی شدند.

موسوی‌نیا بیان کرد: علاوه بر این نمایندگانی از اتاق اصناف نیز حضور داشتند و افرادی که متقاضی دریافت پروانه کسب بودند نیز درخواست‌هایشان بررسی و بلافاصله جهت صدور اقدام می‌شد. در کنار حضور نمایندگانی از ارگان‌ها و سازمان‌ها؛ نمایندگانی از طرف سازمان تأمین اجتماعی نیز در این قرارگاه حضور داشتند و افرادی که مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند و علاقه‌مند و جویای کار بودند برای اشتغال مجدد به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شدند.

امام جمعه نظرآباد در پایان با اشاره به اهداف تشکیل این قرارگاه گفت: هدف از اجرای این قبیل برنامه‌ها، معرفی ظرفیت‌های اشتغال در واحدهای تولیدی به افراد جویای کار است. طی برنامه‌ریزی انجام شده در اقدامی جهادی، صدها نفر از جویندگان کار در مصلی امام خمینی(ره) و شرکت‌های نیازمند نیروی کار حضور پیدا کردند تا با انجام هماهنگی‌های لازم، شرکت‌های تولیدی بتوانند نیروهای مورد نیاز خود را استخدام کنند و علاوه بر آن مشکل بخش زیادی از جویندگان کار شهرستان نیز رفع شود.

انتهای پیام
captcha