نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت نابینایان در زاهدان به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4104848
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت نابینایان در زاهدان به بهره‌برداری رسید

نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت مخصوص دانش‌آموزان روشندل استان با اعتباری قریب به ۳۷۰ میلیون تومان در زاهدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نابینایانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، میرعبدی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، روز گذشته، 14 آذرماه در آیین افتتاح نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت، مخصوص دانش‌آموزان نابینا در زاهدان گفت: برخورداری همه دانش‌آموزان از عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، از  اهدف و موضوعات مهم نظام مقدس تعلیم و تربیت به‌شمار می‌رود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، افزود: در این استان، ۳۲۵۰ دانش‌آموز در ۸۵ مدرسه استثنایی، در ۳۰ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.
 
میر عبدی ضمن تأکید بر توجه مخصوص به دانش آموزانی که دارای نیازهای ویژه هستند، گفت: هماهنگی تمامی نهادها در حل مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، این افراد را برای زندگی فعال در کنار سایر اقشار جامعه قرار می‌دهد.
 
وی توجه منطقی به این دانش‌آموزان را زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای بی‌نظیر آنان برشمرد و افزود: این اتاق، که به‌منظور جهت‌یابی و حرکت، مخصوص دانش‌آموزان روشندل استان است با اعتباری قریب به ۳۷۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان استثنایی استان برپا شده بود که مورد توجه و بازدید حضار قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha