آغاز دومین رویداد «چهار فصل قرآنی» همزمان با روز دانشجو
کد خبر: 4104829
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

آغاز دومین رویداد «چهار فصل قرآنی» همزمان با روز دانشجو

دومین دوره رویداد فرهنگی - هنری چهار فصل قرآنی با هدف شبکه‌سازی دانشجویان علاقه‌مند در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

چهارفصل قرآنیبه گزارش ایکنا، معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، دومین رویداد فرهنگی ـ هنری «چهار فصل قرآنی» را همزمان با روز دانشجو برگزار می‌کند.

در دومین دوره رویداد فرهنگی - هنری چهار فصل قرآنی که با هدف شبکه‌سازی دانشجویان علاقه‌مند در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برگزار می‌شود، برای هر فصل از سال سوره‌ای در نظر گرفته شده و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن سوره خواهد‌ بود و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند هستند.

بر همین اساس، تمامی علاقه‌مندان به رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی در این طرح شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این طرح بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن، برگزاری ورک شاپ‌های هنری و ادبی در رشته‌های مختلف متناسب با سوره مورد نظر، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، یک سری مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را آموزش ببینند.

همچنین، دانشجویان علاقه‌مند به حضور در این رویداد فرهنگی - قرآنی برای اطلاع از برنامه‌های چهار فصل قرآنی می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isqa.ir مراجعه و از زمان برگزاری برنامه‌ها مطلع شوند.

لاله شهابی، مدیر اداره ترویج سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از آغاز برگزاری دومین دوره رویداد فرهنگی، هنری چهار فصل قرآنی همزمان با روز دانشجو خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط عمیق با مفاهیم قرآنی برای دانشجویان و افزایش سطح معرفتی دانشجویان و ایجاد شبکه‌ای فراگیر از دانشجویان در قالب فعالان قرآنی دانشجو است.

وی افزود: در این طرح تأکید بر آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی و ساری و جاری کردن مفاهیم در قالب فعالیت‌های هنری اعم از شعر، داستان و هنرهای تجسمی است. برای اینکه بتوان ارتباط جامع و کاملی بین هنر و قرآن ایجاد کنیم و شاهد نتایج مثمرثمری باشیم، باید دو نکته را مدنظر قرار داد؛ اول اینکه هنرمند ارتباط عمیقی با مفاهیم قرآنی برقرار کند. فردی که می‌خواهد مفهوم قرآنی را در اثر هنر خود منتقل کند، برداشت مناسبی از مفاهیم قرآنی داشته باشد تا ایده مدنظر وی به صورت ناقص به مخاطب منعکس نشود. اگر هنرمند ارتباط‌گیری مناسبی با مفاهیم قرآنی داشته باشد و مفاهیم با روح و جان وی ارتباط برقرار کند، این ارتباط مستحکم خواهد شد.

مدیر اداره ترویج سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: نکته دوم این است که هر آنچه از دل برآید، بر دل نشیند. روحی که با قرآن آمیخته می‌شود، آثار ماندگارتری را تولید خواهد کرد. در این طرح ما برای هر فصل از سال سوره‌ای از قرآن را در نظر گرفته‌ایم که دانشجویان ضمن آشنایی با تدبر در سوره مورد نظر، در ورک‌شاپ‌های متنوعی که با حضور اساتید مطرح کشوری در نظر گرفته شده است، شرکت کرده و آثار خود را خلق خواهند کرد.

شهابی بیان کرد: همچنین، نمایشگاهی از آثار با محوریت سوره مشخص شده در پایان هر فصل خواهیم داشت و سعی بر این است که مجموعه این آثار طی نمایشگاهی در خارج از کشور نیز به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: سوره‌هایی که برای فصول سال انتخاب شده است، با توجه به رویدادهایی است که بنا به تقویم سال قمری اتفاق افتاده است، لذا ما در این طرح علاوه بر توجه به آموزه‌ها و مضامین قرآنی، سیره و معارف اهل بیت(ع) را در این رویداد مد نظر قرار دادیم؛ به این امید که بتوانیم در اشاعه، ترویج و انعکاس معارف و مفاهیم قرآن کریم و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی و ارزش‌های اسلامی قدم‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام
captcha