نشاط و اشتغال دختران مناطق محروم نباید نادیده گرفته شود
کد خبر: 4104770
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

نشاط و اشتغال دختران مناطق محروم نباید نادیده گرفته شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با تاکید بر امیدآفرینی در مناطق روستایی و محروم، اظهار کرد: باید در منطقه مرزی درمیان برای ایجاد نشاط و نوآفرینی بانوان و تثبیت اشتغال دختران این منطقه اقدامی انجام دهیم.

فرشته اسد زاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، فرشته اسد زاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، امروز ۱۴ آذرماه در دیدار با امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه سواد اقتصادی به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: تلاش شود تا کارگاه‌های زودبازده در این مناطق تشکیل شود و شاهد عدم مهاجرت جوانان باشیم.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در روستاهای این شهرستان تصریح کرد: به هر میزان که به اشتغال پایدار توجه کنیم قطعاً مهاجرت جمعیت به شهرهای دیگر کمتر و حضور آنان در روستاها و مناطق محروم بیشتر خواهد شد.

اسد زاده ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مهاجرین به دلیل عدم اشتغال به مرکز استان می‌آیند و در مرکز فرصت لازم برای پاسخگویی به نیازهای آنان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، خواستار توجه ویژه به امید آفرینی و اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی شد و بیان کرد: نرخ رشد جمعیت در شهرستان درمیان بسیار بالا است و متأسفانه به همین دلیل مشمول تسهیلات نمی‌شود.

وی با تاکید بر امیدآفرینی در مناطق روستایی و محروم، اظهار کرد: باید در منطقه مرزی درمیان برای ایجاد نشاط و نوآفرینی بانوان و تثبیت اشتغال دختران این منطقه اقدامی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha