وجود 6 هزار موقوفه در سمنان
کد خبر: 4104660
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

وجود 6 هزار موقوفه در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان با بیان اینکه شش هزار موقوفه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رقبه در این استان وجود دارد، گفت: سالانه بین ۳۰ تا ۵۰ وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان به میزان موقوفات استان سمنان افزوده می‌شود.

وجود 6 هزار موقوفه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز، 14 آذرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استان سمنان شش هزار موقوفه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رقبه وجود دارد، گفت: سالانه بین ۳۰ تا ۵۰ وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان به میزان موقوفات استان سمنان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار موقوفات همچنین کمک‌ها و امور خیریه مردم را نیز داریم که به‌خوبی ساماندهی می‌شود، متذکر شد: توصیه مهم ما به واقفان این است که حتما نیت‌های وقف‌شان اثرگذار در زندگی مردم باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه این اداره‌کل بخش مشاوره راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: نیازهای امروز جامعه در طرح مشاوره وقف احصا شده و کسانی که تمایل به وقف دارند می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف از این مشاوره‌ها بهره‌مند شوند.

تدینی با بیان اینکه نیات گوناگونی از جمله ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی، تولید، درمان، تحصیل در کنار نیاتی که سابقا هم وجود داشت، احصا شده که مبتنی بر نیازهای امروز جامعه هستند و این موضوعات به واقفان پیشنهاد می‌شود، متذکر شد: امیدواریم موقوفات به سمت کاربردی‌تر شدن در جامعه پیش برود.

انتهای پیام
captcha