اولویت اولین وزیر بهداشت زن مالزی برای بانوان مسلمان
کد خبر: 4104628
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

اولویت اولین وزیر بهداشت زن مالزی برای بانوان مسلمان

زلیخا مصطفی، اولین وزیر بهداشت زن مالزی اعلام کرده که مسائل مربوط به زنان و کودکان نخستین اولویت کاری وی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از Code Blue، زلیخا مصطفی که اولین وزیر بهداشت زن در تاریخ مالزی محسوب می‌شود گفت: همیشه برای بانوان احترام قائل هستم و مواردی وجود دارد که فکر می‌کنم باید مورد توجه قرار گیرد. تماس‌هایی از زنان عضو سازمان‌های غیردولتی و پزشکان زن دریافت کرده‌ام و درباره چیزهایی که نیاز داریم و می‌خواهیم انجام دهیم صحبت کردیم.

اولین وزیر بهداشت زن مالزی در بحبوحه بحران موضوع سلامت مادر و کودک ناشی از اقدام اخیر دولت ایالت ترنگانو برای جرم‌انگاری حاملگی و سقط جنین خارج از ازدواج برای زنان مسلمان بر اساس اصلاحیه قانونی شرعی، کار خود را آغاز کرده است.

متخصصان اطفال و پزشکان متخصص زنان و زایمان از این ممنوعیت در مورد بارداری و سقط جنین خارج از ازدواج انتقاد کرده و به دولت ایالتی در مورد افزایش مرگ و میر مادران و نوزادان در اثر سقط جنین‌های ناایمن و رها کردن نوزادان هشدار داده‌اند.

مصطفی قبلاً گفته بود که قصد دارد به انبوه فارغ‌التحصیلان پزشکی در مالزی رسیدگی و خدمات بهداشتی بهتری ارائه دهد.

مصطفی همچنین در مورد مسائل مربوط به جوامع حاشیه‌ای، زیرساخت‌های بهداشتی، سلامت روان و تأمین دارو صحبت کرد و امیدوار است که برای وزارت بهداشت تخصیص جامعی برای برآورده کردن همه نیازها در بودجه جدید 2023 ارائه شود.

انتهای پیام
captcha