جلسات دائمی قرآن بانوان در فارس برپا می‌شود
کد خبر: 4104421
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

جلسات دائمی قرآن بانوان در فارس برپا می‌شود

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس در تشریح فعالیت‌های اخیر این هیئت در استان، اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان، فعال کردن جلسات دائمی قرآن بانوان، رایزنی با آموزش و پرورش و... را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

زهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارسزهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های اخیر این هیئت در استان گفت: اخیراً با آموزش و پرورش برای انجام برخی فعالیت‌های قرآنی صحبت‌ها و تعاملاتی داشتیم.

وی تصریح کرد: بنا شده است بر اساس ظرفیت‌های دو مجموعه  تبادل نظر انجام دهیم تا بتوانیم به راه‌هایی برای اینکه در آموزش و پرورش، طرح‌های بهتری در زمینه سبک زندگی قرآنی، جذب دانش‌آموزان به سمت معنویات، قرآن، نماز، عترت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه داشته باشد، ارائه دهیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس از اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان در زمینه قرآن خبر داد و گفت: یکسری طرح استعدادیابی دانش‌آموزان نیز در دست بررسی است که این طرح به آموزش و پرورش ارائه می‌شود تا بتوانیم نیروهای نخبه و بااستعداد را از طریق این طرح جذب کنیم و آن‌ها را در زمینه‌های قرآنی، مهارت‌های زندگی قرآنی، حفظ و... پرورش دهیم تا بعداً بتوانند در جامعه نمود پیدا کنند و اسوه‌هایی برای دیگران باشند.

کسرایی با اشاره به وضعیت هیئت‌ اندیشه‌ورز شهرستان‌های فارس همچنین در خصوص وضعیت این هیئت در سطح استان اظهار کرد: اکنون کل استان فارس زیر پوشش هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان قرار دارد و ۱۱۴ نفر عضو هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان هستند که وبیناری نیز برای آن‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی، فعال کردن جلسات دائمی قرآن بانوان را از جمله تصمیمات اخیر این هیئت برشمرد و یادآور شد: جلسات دائمی اساتید آقایان چندین سال است که در سطح شهر برگزار می‌شود و بنا داریم برای بانوان نیز در سه نقطه شیراز جلسات دائمی قرآن برپا کنیم که در این راستا با اساتید مربوطه صحبت‌هایی شده و آنان موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

کسرایی ادامه داد: فعلاً در صدد هستیم که یک مکان مناسب برای برپایی جلسات دائمی قرآن برای بانوان در شیراز پیدا کنیم تا این جلسات شروع شود و بعد در محله‌های دیگر شهر آن را تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه در این جلسات تأکید ما بر روی مسجد و محله محوری است، افزود: این جلسات در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ، قرائت، سبک زندگی قرآنی و حتی روش تدریس برگزار می‌شود و مخاطب مد نظر ما بیشترجوانان و نوجوانان هستند.

انتهای پیام
captcha