ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق
کد خبر: 4104277
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
استاندار ایلام خواستار شد:

ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق

استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با قاچاق باید در چارچوب قانون، با دستگاه‌های قضایی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

حسن بهرام‌نیابه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، عصر امروز، ۱۲ آذرماه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با قدردانی از تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و مرزبانی و قضایی دخیل در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: دستگاه قضا همواره یاور و پشتیبان دستگاه‌های استان در مقابله با هرگونه قاچاق و تخلفات بوده است.

وی افزود: قاچاق پدیده‌ای است که علاوه بر ضربه به اشتغال و تعطیلی کارخانه در کشور، برای تولید و اقتصاد نیز خسارت‌های زیان‌باری ایجاد می‌کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عزم راسخ همه دستگاه‌ها را می‌طلبد، عنوان کرد: در بحث قاچاق باید در چارچوب قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های قضایی و انتظامی همکاری لازم را به‌عمل آورند.

وی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های نظامی، امنیتی، مرزبانی و قضایی در مقابله با قاچاق کالا و ارز استان گفت: عملکرد همه دستگاه‌های دخیل در این حوزه رضایت‌بخش است.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کالا‌های قاچاق موجود در اموال تملیکی باید اسرع وقت تعیین تکلیف شوند و فرآیند اداری در این حوزه تسریع شود، گفت: به دلیل انجام امور اداری برای واگذاری این کالاها، بعضاً در برخی از موارد مواد خوراکی قاچاق در طول زمان فاسد می‌شوند و به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالا‌های قاچاق در استان، گفت: پس از توقیف کالا، پرونده قاچاق پس از ارجاع به چندین دستگاه مرتبط برای صدور حکم ارسال می‌شود و بعضاً این فرایند به طول می‌انجامد که لازم است با هماهنگی قضایی و به‌صورت کاملاً قانونی این فرآیند تسریع شود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گمرگ در مهران، افزود: ضمن قدردانی از همه دستگاه‌ها، پس از پیگیری‌ها، گمرگ مهران ساماندهی شد.

انتهای پیام
captcha