دانشگاه‌ها به سمت اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند
کد خبر: 4104262
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

دانشگاه‌ها به سمت اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مطالبات دانشجویان بر حق است، گفت: دانشگاه‌ها به سمت اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور،به گزارش ایکنا از لرستان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، امروز، ۱۲ آذر، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهرستان پلدختر، اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نباید صرفا به دنبال کار اداری باشند، بلکه می‌بایست با بهره‌گیری از تخصص خود ایجاد شغل کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند و شرکت‌های دانش بنیان هم به لحاظ کمی و هم کیفی حمایت شوند، گفت: برای پویایی و رشد کشور علاوه بر افزایش شرکت‌های دانش بنیان، ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه اگر در یک سال اخیر شاهد بهبودی برخی مسائل در کشور بودیم به دلیل بهره‌گیری بیشتر از نیروهای متخصص و کارآمد در دانشگاه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری باید براساس نیازهای کشور تدوین و انجام شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به امکانات رفاهی از جمله خوابگاه و وام‌های دانشجویی به عنوان مطالبات مهم تحت پیگیری برای دانشجویان، عنوان کرد: در وزارت علوم با جدیت این مطالبات در حال پیگیری هستند کمااینکه مطالبات دانشجویان کاملا برحق است اما در طرف مقابل باید بپذیریم مقدورات و امکانات دولت محدود است.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد ۵ هزار و چهارصد پروژه معدنی در کشور به مزایده گذاشته شده است که در اجرای آنها از افراد متخصص استفاده می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای دولت تا کنون بیش از ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل شده احیا شده‌اند و بر این اساس واحدی مستقل برای پیگیری کار واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل راه‌اندازی شده است.

حسینی به توطئه‌های دشمن در فتنه اخیر اشاره و با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور در یک سال اخیر رشد خوبی داشت که با این فتنه و تبلیغ دروغین فضای ناامن کشور، آمار گردشگران خارجی کشور، کاهش چشمگیر داشتت، اظهار کرد: تورنمنت جام جهانی فوتبال در قطر یکی دیگر از فرصت‌هایی بود که بهره برداری‌های اقتصادی مناسبی به ویژه در جزایر کیش و قشم داشته باشیم که با همین فتنه متاسفانه این فرصت از دست رفت.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد فیلترینگ فضای مجازی، گفت: پلتفرم‌هایی که نحوه ساخت بمب دستی، مواد آتش‌زا و راه‌های ایجاد نا امنی را آموزش می‌دهند و ما هم نقشی در مدیریت آن نداریم، عامل اخلال در امنیت و اقتصاد کشور می‌شود و در حال حاضر برای این که التهاب در کشور بخوابد و ناامنی ایجاد نشود چاره‌ای به جز فیلترینگ ابن دو پلتفرم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹ درصد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت کرده و امیدواریم با تلاش جوانان اهل فن و متخصص کشور بتوانیم به زوی به این شبکه برسیم به برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: کاهش فاصله طبقاتی که در گذشته شکل گرفته از برنامه‌های جدی دولت است کمااینکه برنامه‌های دولت سیزدهم در مسیری حرکت می‌کند که منشا فساد را از بین برده و از ایجاد فساد جلوگیری کند.

انتهای پیام
captcha