30 آذرماه؛ آخرین مهلت شرکت در پرسش مهر ریاست جمهوری
کد خبر: 4104143
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

30 آذرماه؛ آخرین مهلت شرکت در پرسش مهر ریاست جمهوری

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این استان به عنوان ستاد اجرایی و دبیرخانه بیست‌وسومین دوره فراخوان ملی پرسش مهر رئیس‌جمهور انتخاب شده است، گفت: زمان بارگذاری دوره اول آثار از ۱۳ آبان آغاز شده است و تا ۳۰ آذرماه جاری ادامه دارد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا از البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 12 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت بیست‌وسومین پرسش مهر رئیس‌جمهور در اداره‌کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: پرورش روحیه مشارکت‌‌جویی، پرسشگری، ایجاد روحیه اعتماد‌‌به‌‌نفس و افزایش حس مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف پرسش مهر ریاست جمهوری است.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور در تداوم سنت پرسش مهر، بیست‌وسومین پرسش مهر را با دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب دو سؤال از معلمان و دانش‌آموزان تحت عنوان «برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟»(ویژه معلمان) و از دانش‌آموزان تحت عنوان «مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است؟» را مطرح کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: پرسش مهر هر ساله توسط رئیس‌جمهور به‌منظورجلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علت و عوامل پیشرفت، توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شود.

حجرگشت پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، کشف رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان، ترویج و تقویت امر پژوهش درآموزش و پرورش را از دیگر اهداف طرح پرسش برای دانش‌آموزان ذکر کرد.

وی ادامه داد: براین اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی، اول و دوم متوسطه می‌توانند در پرسش مهر رئیس‌جمهور ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ شرکت کنند.

حجرگشت یادآور شد: شرکت‌کنندگان پرسش مهر ریاست جمهوری می‌توانند پاسخ به پرسش مورد نظر را در قالب‌های مقاله پژوهشی و نشریه گروهی، نشریه دانش‌آموزی غیرحرفه‌ای، تألیف کتاب، داستان‌نویسی، هنرهای تجسمی، ساخت فیلم کوتاه، نمایشنامه و فیلم‌نویسی و ساخت وبلاگ، سرود یا نثر ادبی آثار گوناگونی را ارائه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند می‌توانند با مطالعه و تحقیق کتابخانه‌ای، پژوهش میدانی، اختصاص درس انشا و تدریس به موضوعات فراخوان، کتابخوانی و سخنرانی در پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: شیوه‌نامه اجرایی بیست‌وسومین پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان آبان امسال از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در آن جزئیات و نحوه شرکت در رویداد پرسش مهر رئیس‌جمهور تبیین شده است.

حجرگشت افزود: بیست‌وسومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در دو بخش «ایده‌های نو» و «تجارب موفق» از طریق شبکه شاد و تولید آثار هنری در بخش ویژه جشنواره فرهنگی و هنری فردا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای داشتن یک «مدرسه خوب» با ضبط یک ویدئوی حداکثر سه دقیقه‌ای بیان کنند و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند، اضافه کرد: فرهنگیان نیز باید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای افزایش بهره‌وری در آموزش‌ و پرورش با ضبط یک ویدئوی حداکثر پنج دقیقه‌ای ارائه و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب براساس قالب پیوستی تکمیل و به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه این استان به‌عنوان ستاد اجرایی و دبیرخانه بیست‌وسومین دوره فراخوان ملی پرسش مهر رئیس‌جمهور انتخاب شده است، گفت: زمان بارگذاری دوره اول آثار در فصل پاییز از ۱۳ آبان آغاز شده است و تا ۳۰ آذرماه جاری ادامه دارد و اعلام نتایج نیز در دی‌ماه سال جاری است.

انتهای پیام
captcha