پیشرفت روزافزون علم و دانش را مرهون دانشمندان و دانشجویان هستیم
کد خبر: 4103977
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
امام جمعه زنجان:

پیشرفت روزافزون علم و دانش را مرهون دانشمندان و دانشجویان هستیم

امام جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه علم فناوری، این تلاش‌ها را مرهون زحمات فرزندان ایران دانست و گفت: خوشبختانه امروز دانشمندان به قله‌های علوم فناووری نوین دانش دست یافتند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌ جمعه استان زنجان، ۱۱ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به بیش از ۱۵ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در ایران، اظهار کرد: پس از انقلاب شاهد افزایش تولید علم بودیم‌،‌ مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند که در زمان پهلوی و قاجار در تولید علم صفر بودیم ولی امروز شاهد رشد در این حوزه هستیم.

خاتمی با اشاره به جزئیات کودتای ۲۸ مرداد و رخداد به شهادت رسیدن سه دانشجو، افزود: در بیانه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجویان قشر روشنفکر و پشتیبان انقلاب هستند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و فناوری است‌‌. امروزه هزاران شرکت دانش‌بنیان، میلیون‌ها دانشجو و تحصیلکرده، هزاران واحد دانشگاهی، محصول آن روحیه اولیه انقلاب بوده که برای کشور ایجاد شد.

خاتمی با اشاره به اثرات عقب‌ماندگی دانش و فناوری در دوران پهلوی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که سنگ بنای انقلاب اسلامی گذاشته شده بپا خیزید، چراکه دشمنان از جهاد علمی شما می‌ترسند.

امام جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه علم و فناوری، این تلاش‌ها را مرهون زحمات فرزندان ایران دانست و گفت: خوشبختانه امروز دانشمندان به قله‌های علوم فناوری نوین دانش دست یافتند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از حرکت ماشین علم عقب بمانیم، به بعضی جوانان و نوجوانان توصیه کرد: آمریکا دلسوز ما نیست؛ سال‌ها فعالیت بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی‌زبان رایگان و بزرگ‌نمایی مشکلات چگونه می‌تواند دلسوز باشد؟ ما منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و سوءمدیریت در کشور نیستیم، اما اینکه آمریکا بدون اینکه از پیشرفت‌های ما به‌خصوص در عرصه نظامی سخنی بگوید، مدام در فعالیت‌ است که ایران اسلامی را ناکارآمد نشان دهد در حالی که اگر دلسوز ما بود دارو و ماسک را تحریم نمی‌کرد.

خاتمی با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: قانون اساسی، قانون مادر و اصل است که تعیین‌کننده سیاست کلی یک نظام است؛ در واقع نگرش سیاسی مدیریت و حکومت یک مملکت است و این قانون به‌ جز در مواد و مفادی قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون است، اظهار کرد: مردمی‌ترین قانون اساسی که محور آن مردم‌سالاری دینی است متعلق به ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha