تولیدات فرهنگی و اجتماعی ایران بیش از سایر ملل اسلامی است
کد خبر: 4103037
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
حجت‌الاسلام محمدمهدی معراجی:

تولیدات فرهنگی و اجتماعی ایران بیش از سایر ملل اسلامی است

مجموعه‌ساز کتابخانه مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث گفت: عناوین تولیدات فرهنگی، اجتماعی ایران اسلامی در حوزه قرآن و حدیث بسیار بیشتر از سایر ملل اسلامی است.

تولیدات فرهنگی، اجتماعی ایران بیشتر از سایر ملل اسلامی استحجت‌الاسلام محمدمهدی معراجی، مجموعه‌ساز کتابخانه مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با وضعیت مجموعه‌های مربوط به کتب مختلف فرهنگی، اجتماعی در دارالحدیث و مقایسه این مجموعه‌ها با سایر ملل اظهار کرد: وضعیت تولید کتب علوم قرآن و حدیث در کشور رضایت‌بخش است. البته این مسئله در وضعیت ایده‌آل نیز قرار نداشته و تا حد مطلوب فاصله دارد.

وی در ادامه افزود: اهتمامی که امروز مسئولان امر، پژوهشگران، نویسندگان، اساتید دانشگاه و حوزویان در حوزه تولید کتب مختلف قرآنی و در جهت توجه به مباحث قرآن و علوم حدیث دارند، قابل ستایش است.

حجت‌الاسلام معراجی بیان کرد: با توجه به شناخت نسبی که از جهان اسلام داریم، مجموعه‌های ایران اسلامی در این زمینه قابل دفاع است. البته ممکن است به خاطر شرایط اقتصادی، حجم کتب برخی کشورها از تولیدات ما بیشتر باشد اما در کل از تعداد عناوین تولید شده در ایران اسلامی کمتر است.

مجموعه‌ساز کتابخانه مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: مهم این است که مسئولان امر فضایی را فراهم کنند تا نویسندگان و محققان تشویق شوند که بیشتر به این امر بپردازند؛ چراکه استعدادهای بسیار درخشانی در ایران اسلامی وجود دارد که باید برای شکوفایی آن‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha