طرح جمع‌آوری آسیب‌دیدگان اجتماعی در تهران اجرا می‌‌شود
کد خبر: 4103002
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
ویژه فصل زمستان؛

طرح جمع‌آوری آسیب‌دیدگان اجتماعی در تهران اجرا می‌‌شود

طرح جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی ویژه فصل زمستان در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا می‌‌شود.

جمع‌آوری آسیب‌دیدگان اجتماعیبه گزارش ایکنا، طرح جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و افراد آسیب‌دیده ویژه فصل زمستان از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با عنوان «حامی‌شهر» افتتاح و اجرا می‌شود.

در این این طرح که به صورت ویژه در فصل زمستان اجرا می‌شود، ماشین‌های ویژه حمل بی‌خانمان‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی در سطح مناطق مختلف شهر تهران به صورت 24 ساعته گشت‌زنی کرده و به جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها می‌پردازند.

همچنین، طی اجرای این طرح، تعداد 32 ماشین گشت از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و تعدادی دیگر از ماشین‌های گشت‌زنی از سوی شهرداری‌های مناطق (هر منطقه یک گشت ویژه) به کار جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها می‌پردازند.

پس از جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها از سطح شهر تهران، این افراد به مددسراها و گرم‌خانه‌های ویژه که برای ایشان درنظر گرفته شده است، منتقل خواهند شد و خدمات مددکاری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

مراسم افتتاحیه طرح حامی‌شهر از ساعت 10 روز چهارشنبه، 9 آذرماه در محل سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار خواهد شد. طرح حامی‌شهر برای فصول سرما تا انتهای سال به صورت ویژه اجرا می‌شود و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران مشارکت مناطق مختلف شهرداری را در فصل زمستان به کار می‌گیرد.

جامعه هدف این طرح شامل بی‌خانمان‌ها، معتادان، متکدیان، کودکان فرار و کار، زنان آسیب دیده، دختران در معرض آسیب، سالمندان طرد شده از خانه، معلولان رها شده، افراد عفونی و زخم باز و ... است که پس از جمع‌آوری به مراکز شهرداری تهران در این زمینه همچون خاوران (سالمندان)، خاورشهر (منع پذیرشی‌ها) و لویزان(ویژه بانوان) منتقل می‌شوند. ‌

یادآور می‌شود، گشت‌های ویژه جمع‌آوری آسیب‌دیدگان در مناطق 22 گانه شهر تهران شامل خودرو، راننده، مددکار اجتماعی و ضابط قضایی است که در فصل سرما به صورت ویژه در تهران گشت‌زنی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha