به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمیجلال، مدیرکل آموزشوپرورش استان کردستان امروز، هفتم آذرماه در پنجمین نشست شورای آموزشوپرورش استان کردستان، با اشاره به حوادث اخیر بعد از بازگشایی مدارس، گفت: بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی دانشآموزان در دوران کرونا، در سال تحصیلی جاری، آموزش دانشآموزان به صورت حضوری برقرار شد.
وی با بیان اینکه در حوادثی اخیر سطح کشور و استان یکی از دستگاههایی که مورد طمع دشمنان آموزشوپرورش بود، افزود: معاندان تلاش کردند که دانشآموزان را به جریانات و حواشی وارد کرده و زمینهای فراهم کنند تا دانشآموزان از کلاسهای درس دور بمانند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان کردستان از سه ماهه پاییز به عنوان زیر بنای سال تحصیلی نام برد و اظهار کرد: با حمایت مسئولان و همراهی کلیه همکاران، اقدامات لازم به عمل آمد تا در این ایام خطر و آسیبی متوجه دانشآموزان نشود.
وی افزود: تشکیل کمیتهای با حضور دستگاههای نظارتی و مرتبط، تشکیل جلسات کمیته فوریتها در سطح استان، شهرستانها و مناطق، توجیه و اقناع عوامل اجرایی مدارس، تشکیل تیمهای ناظر معین برای شهرستانها و مناطق، انسجام درونی و اتخاذ وحدت رویه در انجام اقدامات ایجابی و سلبی و برگزاری سلسله جلسات توجیهی و تبیینی در حوزههای مختلف از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
ناظمی جلال مهمترین دغدغه مسئولان آموزشوپرورش را تداوم روند آموزش و جلوگیری از بروز آسیب ذکر کرد و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان و فرهنگیان شریف، عقبافتادگی تحصیلی دانشآموزان جبران شود.
غلامعلی کرمینیاز، معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه این نشست انسداد مبادی ورودی بیسوادی را یکی از برنامههای اولویتدار آموزشوپرورش ذکر کرد و از حمایتهای استانداری کردستان و از همراهی شرکای برونسازمانی در اجرای برنامهها تشکر کرد.
وی شناسایی دانشآموزان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل خارج از چرخه آموزش و دانشآموزان تارک تحصیل را جامعه هدف انسداد مبادی ورودی بی سوادی ذکر کرد.
معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه عملکرد استان در پایه اول ابتدایی ۹۸.۱۴ و در کل دوره ابتدایی ۹۸.۷۷ است، گفت: در هر شاخص، عملکرد استان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح شهید محمودوند و شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل در پنج استان کشور از جمله کردستان به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: در دوره ابتدایی استان، تعداد ۱۷۳ هزار و ۴۰۳ دانش آموز شناسایی شده است، از این تعداد دانشآموز تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۰۰ نفر در مدارس ثبتنام و تعداد ۲ هزار و ۴۰۳ نفر ثبتنام نکردهاند.
کرمینیاز گزارشی از عملکرد استان در جهت شناسایی و جذب این دانش آموزان ارائه کرد و گفت: در راستای شناسایی این دانشآموزان، برای هر دانشآموز یک نفر به عنوان پیگیری کننده انتخاب شده است و به همین منظور به حمایت دستگاهها به جهت شناسایی و جذب نیاز داریم.
انتهای پیام