برگزاری اردوهای راهیان‌نور نیازمند هم‌افزایی است
کد خبر: 4102869
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

برگزاری اردوهای راهیان‌نور نیازمند هم‌افزایی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات قرارگاه راهیان‌نور به شکل ماهیانه در استان، افزود: نیازمند انسجام و هم‌افزایی استانی برای برگزاری اردوهای راهیان‌نور هستیم.

سردار محسن کریمی، فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، ششم آذر، در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از جهادگران برتر استان که در سالن جلسات استانداری، برگزار شد، ضرورت توجه به روستاها و رفع محرومیت‌زدایی را متذکر شد و افزود: در زمان پهلوی ۶۷ درصد مردم در روستاها و 33 درصد مردم ساکن شهارها بودند و نیمی از مردم تهران نیز در حلبی‌آبادها زندگی می‌کردند.

وی با بیان این مطلب که از 20 هزار روستا فقط هزار و 500 روستا دارای امکانات محدود بودند، ادامه داد: روستاییان در زمان پهلوی از نعمات آب، برق و شبکه بهداشت محروم بودند و ۷۵ درصد مردم و ۹۰ درصد بانوان بیسواد مطلق بودند. چراکه کشف حجاب اجباری در آن دوران باعث شده بود که خانواده‌های متدین و ارزشی اجازه حضور دختران در مدارس را ندهند.

کریمی با اشاره به تک محصولی بودن ایران در رژیم منحوس پهلوی، اضافه کرد: مهم‌ترین محصول ما در آن دوره نفت بود که آن هم خرج درباریان می‌شد، تنها نقطه مثبت در آن دوران، ثبات تقریبی قیمت‌ها بود، البته تمامی خانواده‌ها حداقل‌ترین امکانات را داشتند و بسیاری از آنان یخچال و تلویزیون هم نداشتند و بسیاری از خانواده‌ها باهم زندگی می‌کردند.

وی در ادامه گفت: جنگ تحمیلی کمی کار آبادانی کشور را به عقب انداخت و مشکلات کشور را 2 برابر کرد. پس از اتمام جنگ، دولت سازندگی شکل گرفت، اما گروه‌هایی که اطراف دولت سازندگی را گرفتند نگاهی لیبرالی داشتند و با وجود توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، وزرایی انتخاب شدند که در حوزه‌های اقتصادی نیز فعالیت داشتند و این از اساسی‌ترین عوامل عقب‌افتادگی کشور بود.

 کریمی افزود: اغتشاش‌ها و شلوغی های امروز به این دلیل است که ما مشغول خودمان شویم. امروز دولتی انقلابی روی کار آمده که باید کمک کنیم تا موفق شود و کارهای زمین مانده را تمام کند. دولت سیزدهم باعث شد کارخانه‌های تعطیل دوباره به چرخه تولید بازگردند و قرارداد شانگهای که پنج سال پیش باید بسته می‌شد اکنون بسته شد که به پیشرفت کشور و دورزدن تحریم‌ها منتج شد.

وی بیان کرد: شهید محمدصادق بابایی علمدار جهاد سازندگی استان مرکزی بود. هرجای دفاع مقدس و جبهه را دنبال می‌کنید ردپای جهاد سازندگی مخصوصا مهندسین رزمی به چشم می‌خورد که بیشترین کمک را به دفاع مقدس کردند.

کریمی در پایان با تأکید براینکه نیازمند انسجام و هم‌افزایی استانی برای برگزاری اردوهای راهیان‌نور هستیم، خواستار اهتمام بیشتر و جدی‌تر رسانه‌ای استان در پرداختن به این امر مهم شد و افزود: برگزاری جلسات قرارگاه راهیان‌نور به شکل ماهیانه در استان ضرورتی مهم است و تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل قرارگاه برای مشارکت همه جانبه ضرورتی دیگر محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha