دستگاه‌های اجرایی با تمام توان جهادسازندگی را در رفع محرومیت‌زدایی یاری رسانند
کد خبر: 4102858
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

دستگاه‌های اجرایی با تمام توان جهادسازندگی را در رفع محرومیت‌زدایی یاری رسانند

استاندار مرکزی با اشاره به تشکیل ستاد راهبری و محرومیت‌زدایی در استان، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید با تمام توان خود در مسیر محرومیت‌زدایی جهاد سازندگی را یاری کنند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، ششم آذر، در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از جهادگران برتر استان که در سالن جلسات استانداری، برگزار شد، با اشاره به پیشینه اقتصادمقاومتی در سطح کلان اقتصادجهانی، بیان کرد: برای ارزیابی مقاومت شرکت‌ها نرم‌افزارهای رایانه‌ای وجود دارد که این نرم‌افزارها با دریافت اطلاعات شرکت‌ها میزان تاب‌آوری آنان را مشخص می‌کنند؛ از این رو نزدیک‌تربن تعریف به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد تاب‌آوری است.

وی بیان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی دارای ارکان اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان است که بدون تردید این ارکان از مؤلفه‌های اصلی بسیج به شمار می‌آید. بسیج اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی پای به میدان بگذارد می‌تواند اقتصاد مردمی را طوری ساماندهی کند که همه اصناف و مردم را شامل شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون کشور متحمل فشارهای و تحرین‌های بسیار از سوی دشمنان بوده است که از آن جمله می‌توان به تحریم‌های نظامی اشاره کرد. شرایط کشور در زمان جنگ به‌گونه‌ای بود که نه توان ساخت و تولید سیم خاردار را داشت و نه کشوری این ابزار را به ایران می‌فروخت، اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم و در جایگاهی قرار داریم که جمهوری اسلامی ایران را متهم به صادرات پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به ابرقدرت‌های دنیا می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبری و محرومیت‌زدایی در استان با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید با تمام توان خود در مسیر محرومیت‌زدایی جهاد سازندگی را یاری کنند. کارهای بسیار در گروه‌های جهادی جهت محرومیت‌زدایی انجام شده است، اما همچنان کارهای بسیار باقی مانده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: محرومیت‌های ایجاد شده در دوران قاجار و پهلوی به حدی زیاد بود بود که با وجود بیش از ۴۰ سال فعالیت جهادی دولت و مردم در جمهوری اسلامی، هنوز در کشور شاهد برخی محرومیت‌ها وجود دارد که امیدست با تلاش و همت جهادی به نقطه مطلوب و آرمانی در عرصه رفع محرومیت‌ها دست یابیم.

مخلص‌الائمه در پایان به کتاب «کهنه سرباز » تألیف سرهنگ غلامرضا مصوررحمانی اشاره و اضافه کرد: در این کتاب آمده است که راه آهن ایران که می‌گویند یکی از افتخارات رضاشاه است به منظور جابه جایی سلاح توسط انگلیسی‌ها با هزینه بسیار بالایی ایجاد شد. در حالی که با آن هزینه می‌شد خطوط ریلی بیشتر برای کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha