تبیین حقوق زن در اسلام از وظایف حوزه‌های علمیه خواهران است
کد خبر: 4102773
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

تبیین حقوق زن در اسلام از وظایف حوزه‌های علمیه خواهران است

دبیر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران باید هویت زن مسلمان و حقوقی را که اسلام برای زنان در نظر گرفته برای خانواده‌ها تببین کنند.

زنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، زهره سادات لاجوردی،  دبیر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران حوزه علمیه خراسان،  اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش‌های خوبی در موضوعات روز و مسائل انجام شده که بسیار قابل استفاده است، اما آنچه بیشتر باید روی آن کار شود اثرگذاری این ظرفیت‌ها در جامعه است که باید برای آن راهکارهای بیشتری پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی که مبحث جهاد تبیین مطرح است، هر فردی باید به اندازه توانایی خودش در این مسیر گام بردارد و توقع می‌رود که مراکز دینی و حوزه‌های علمیه با اهتمام بیشتری در این فضا فعالیت کنند و با اقشار مختلف به‌خصوص جوانان ارتباط صمیمانه داشته باشند تا بتوانند به شبهاتی که در اذهان آنان به وجود آمده به نحو منطقی پاسخ دهند.

دبیر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز شاهد اغتشاشات در کشور هستیم یکی از دلایلش این است که دشمن سالیان طولانی توانسته شبهات را در ذهن جوانان تثبیت کند و چون زمان زیادی از وقوع شبهه گذشته است، امروز شاهد این وضع هستیم، لذا ارتباط صمیمانه و مستمر با جوانان می‌تواند از شروع مجدد این آسیب‌ها جلوگیری کند.

لاجوردی لزوم تعامل حوزویان و مجلس شورای اسلامی را ضروری خواند و افزود: کمیسیون فرهنگی با مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز مرکز تحقیقات اسلامی قم ارتباط زیادی دارد و در بسیاری از موارد از نظرات آنها در مسائل دینی و فقهی استفاده می‌کند، اما در این ارتباط جای خالی حوزه علمیه خراسان کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بر دوش خواهران حوزوی است، گفت: امروز همه افراد به خصوص خواهران طلبه که مسئولیت خانه، خانواده و تربیت فرزند را عهده‌دار هستند، باید مباحث را به درستی برای عموم تبیین کنند، زیرا یکی از آسیب‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم فاصله گرفتن سبک زندگی غربی به واسطه فضای مجازی و رسانه از سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران در رابطه با خواسته‌های مجلس گفت: خواهران طلبه باید با تمرکز بیشتری به موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی برای دختران و خانواده‌ها بپردازند، زیرا هویت زن مسلمان و کرامت زن و حقوقی که اسلام برای زنان در نظر گرفته است باید برای خانواده‌ها تبیین شود.

لاجوردی ابراز کرد: از زمانی که پا به این دنیا گذاشتم، پدر همیشه در حال مبارزه بود و مبارزات ایشان به نحوی بود که منجر به دستگیری شد و حدود ۱۰ سال از عمر خود را در زندان‌های ستمشاهی سپری کرد و شکنجه‌های زیادی را متحمل شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، شهید لاجوردی را مرد پولادین انقلاب لقب داده بودند، گفت: شهید با همه شکنجه‌هایی که در این مدت شد با مقاومت بسیار حتی نام یکی از مبارزان را لو نداد که منجر به دستگیری سایرین شود.

لاجوردی به نقش پدر شهیدش در خانواده اشاره کرد و گفت: ایشان توجه و ارتباط صمیمانه‌ای با فرزندان و همسر داشت، حتی زمانی‌که در زندان بود برای هرکدام از اعضای خانواده به نام خودش نامه اختصاصی می‌فرستاد که در آن به نکات تربیتی مباحث روانشناسی و حتی انتخاب دوست اشاره داشت.

انتهای پیام
captcha