۲۷ آذرماه؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4102669
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

۲۷ آذرماه؛ آغاز مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه

مدیر مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مرحله نیمه‌نهایی رشته‌های آوایی مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سوم تا پنجم آذرماه برگزارشد، گفت: برگزیدگان راه یافته به مرحله نهایی در روزهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه به‌صورت حضوری در مدرسه علمیه معصومیه قم به رقابت می‌پردازند.

قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی، مدیر مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه به ارائه گزارشی از روند اجرای مرحله نیمه‌نهایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار کرد: در این دوره از مسابقات بیش از یک هزار و 800 نفر در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و رشته‌های معارفی شامل تفسیر قرآن، حفظ و معارف موضوعی قرآن و معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه‌نهایی رشته‌های آوایی این مسابقات از سوم آذرماه آغاز شد و پنجم آذرماه به پایان رسید، گفت: برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در روزهای ۲۷ اتا ۲۹ آذرماه به‌صورت حضوری در مدرسه علمیه معصومیه قم به رقابت می‌پردازند.

مقنی نصرآبادی با اشاره به ابعاد ترویجی و فرهنگی مسابقات بیان کرد: از یک هفته قبل از برگزاری مرحله نهایی، محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت و کارگروه‌های آموزشی و ترویجی در بخشی از مدارس علمیه قم برگزار می‌شود؛ تفاوتی که مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با سایر مسابقات دارد توجه ویژه به بخش‌های معارفی و معرفتی قرآن است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه ادامه داد: مسابقات بخش معارفی هم در رشته‌های تفسیر، حفظ و معارف موضوعی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و صحیفه به‌صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی، ۲۴ آذرماه به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

مقنی نصرآبادی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های تخصصی حوزه‌های علمیه در مسابقات، اظهار کرد: مسئولیت کمیته فنی این دوره از مسابقات به عهده مهدی فروغی، قاری ممتاز بین‌المللی است.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد جدید برای مسابقات قرآن و حدیث حوزه در آینده‌ای نزدیک، یادآور شد: مسابقات قرآن و حدیث با رویکرد جدید در رشته‌های متنوع و متناسب با نیازهای حوزه و جامعه اسلامی در راستای برنامه‌های پنج ساله حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha