دروغ و جنگ روانی دشمن را بیش از گذشته باید افشا کرد
کد خبر: 4102223
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

دروغ و جنگ روانی دشمن را بیش از گذشته باید افشا کرد

امام جمعه ملایر با بیان اینکه باید دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کرد گفت: در این مدت دنیای غرب نیز از فتنه گران پشتیبانی کرد اما برخورد قضایی، امنیتی و اطلاعاتی با فتنه گران از اقدامات خوبی بود که صورت گرفت.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امروز، جمعه چهارم آذرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بزرگترین نشانه تقوا دوری از وسوسه و تبعیت از شیطان است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم افزود: طبق آیات قرآن دست شیطان به هر کس نمی‌رسد و نمی‌تواند هر کس را فریب دهد و شیطان مسخر انسان است و انسان می‌تواند با ایمان و تقوا شیطان را تسلیم خود کند و شیطان بر مومنین و متوکلین بر خدا سلطه ندارد.

امام جمعه ملایر شیطان بر هر کس مسلط شود زمین‌گیر می‌شود و سلطه شیطان بر کسانی است که ولایت شیطان را بپذیرند و نمونه‌ای از شیطان در زمین آمریکا است و هر کشوری که به سمت آمریکا کشیده شد گرفتار و زمین گیر شد و عربستان نیز به سرنوشت این کشورها دچار می شود.

وی با بیان اینکه امروز شیطان همه هجمه‌هایش را روی خانواده آورده است و مانور می‌دهد تا پیوندهای خانواده‌ها را قطع کند، افزود: خانه و خانواده عبادتگاه و معبد و محل ریاضت است و نباید بگذاریم شیطان بر این عبادگاه و نهاد مقدس چیره شود امروز همه باید کمک کنیم تا در سلطه دشمن قرار نگیریم.

برقراری خانواده را محیط تربیت دانست و گفت: خانواده محیط تربیتی فرزندان تنها نیست بلکه محیطی تربیتی برای زن و مرد است که بتوانند مشکلات اخلاقی یکدیگر را رفع کنند و در واقع خانواده نباید پر خاشگری با زن و فرزندان صورت گیرد بلکه محیطی امن و آرام برای اعضای خانواده باشد.

وی با بیان اینکه اگر به آموزه‌های قرآن برگردیم بسیاری از مشکلات امروز به‌ویژه در نهاد خانواده حل خواهد شد، تصریح کرد: قرآن درمان همه دردهای ما است و باید در پناه قرآن به آرامش و امنیت برسیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد دشمن این نهاد مقدس را خراب کند، گفت: ایادی ابلیس یک زمان با سند 2030 می‌خواستند نظام خانواده را متلاشی کند، آنها می‌خواستند با این سند خانواده را برای ما معنا کنند و خدا به ما رحم کرد و رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند و نجاتمان داد.

وی یادآور شد: تمام تلاش شیطان و غرب این است که ما خانواده را از دست بدهیم و امروز نیاز است بیش از گذشته به این نهاد توجه شود چراکه اگر خانواده از بین برود همه چیزمان از دست رفته است.

برقراری با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمود از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود، گفت: از دامن زن و خانواده خوب است که شهید حججی‌ها و شهید نظری‌ها پرورش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری تعریفی از مرتجعین داشتند و فرمودند «مرتجع کسی است که در مسائل سیاسی و سبک زندگی رویکرد غربی داشته باشد همانطور که در دوران طاغوت مسائل سیاسی از غرب وارد می شد.»، افزود: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا رویکرد سیاسی و سبک زندگی را از غرب به اسلام برگرداند، امروز اغتشاشگران تلاش دارند ایران اسلامی را تقدیم نظام غرب کنند.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه این فتنه، فتنه ارتجاع بود که با هوشیاری مردم خنثی شد، در حالی که دشمنان برای دی ماه هم برنامه ریزی کردند اما همانطور که در این سه ماهه شکست خوردند در فتنه دی ماه هم شکست می‌خورند. برای ناکامی دشمنان نباید بگذاریم ضد انقلاب از انقلاب اسلامی هویت زدایی و حقیقت انقلاب را غلط نشان دهد.

برقراری با تاکید بر اینکه باید دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کرد، افزود: طی این مدت دنیای غرب نیز از فتنه گران پشتیبانی کرد اما برخورد قضایی، امنیتی و اطلاعاتی با فتنه گران از اقدامات خوبی بود که صورت گرفت.

برقراری بر ضرورت تقویت اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین، تاکید کرد و گفت: ما بدون مردم هیچ نیستیم پس مسئولان باید بین مردم باشند و مردم نیز راحت به مسئولان دسترسی داشته باشند.

وی بر اهمیت سواد رسانه‌ای و فعالیت عالمانه و کارشناسی شده در محیط سایبری، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگا ها و حوزه های علمیه و وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: اقلیت‌های دینی در کانادا هیچ آزادی ندارند و حقی برای آنها قائل نیستند و هیچ خدماتی به محجبه‌ها داده نمی‌شود، امروز اینها بر علیه نظام اسلامی ما قطعنامه امضا می‌کنند.

برقراری ضمن تبریک هفته بسیج به استناد به فرمایش امام راحل که فرمود «بسیج لشکر مخلص خدا است»، گفت: بسیج لشکری مسلح، آماده باش، مخلص و بدون ادعا است شهید برآمده از بطن و روحیه بسیجی است و بسیجی برای حاکمیت دین خدا و رفاه و آسایش خلق خدا کار می کند.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب و روز پرستار ضمن تقدیر از پرستاران طی دوران سخت کرونا گفت: صبر و گذشت پرستاران هیچ گاه از خاطر ملت نخواهد رفت.

برقراری با اشاره به 10 آذر ماه به عنوان روز مجلس، گفت: اینکه نمایندگان مجلس در بعضی اتفاقات از ضعف قانونی سخن می‌گویند، مجلس ضعف قانونی سیستم قضایی، بانکی، امور نظامی، انتظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مجلس باید برطرف کند.

انتهای پیام
captcha