یادواره شهدای اختیارآباد برگزار شد
کد خبر: 4102192
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

یادواره شهدای اختیارآباد برگزار شد

یادواره شهدای اختیارآباد با حضور مردم و خانواده شهدا در گلزار شهدای این شهر برگزار و از خانواده شهید علی عامری(شهید روحانی شاخص سال ۱۴۰۱) تقدیر شد.

تقدیر از خانواده شهید علی عامری

به گزارش ایکنا از کرمان، به مناسبت هفته بسیج، یادواره شهدای اختیارآباد از توابع کرمان با حضور مردم و خانواده شهدا شامگاه، سوم آذرماه در گلزار شهدای اختیارآباد برگزار و از خانواده شهید علی عامری(شهید روحانی شاخص سال ۱۴۰۱) تقدیر شد.

حجت‌الاسلام کاظم عامری، امام‌جمعه زنگی‌آباد در این مراسم با بیان اینکه شهیدان زنده جاویدان هستند و ما به شهدا پناه آورده‌ایم و راه آنها را ادامه خواهیم داد، در مورد شهید عامری گفت: شهید عامری در سال ۱۳۵۳ وارد مدرسه علمیه قم شد. این شهید اولین روحانی بود که به‌عنوان مُبلغ به جازموریان در جنوب کرمان اعزام می‌شوند و مردم برای ساختن آینده استان ایشان را لایق می‌دانستند.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات شهید عامری پرداخت و افزود: او بسیار به درس اهمیت می‌داد. گذشت بالایی داشت و به‌دنبال انتقام نبود. شهید عامری نقش مهمی در واگذاری زمین به افراد نیازمند داشت و حتی در این راه قطعه زمین خود را به نیازمند هدیه داد.

امام‌جمعه کاظم‌آباد با بیان اینکه شهید عامری در سال ۱۳۶۳ به شهادت رسید، افزود: شهید عامری به همراه ۲ برادر خود برای دفاع از انقلاب و نظام در جبهه حضور یافت و هر سه برادر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضا‌پور، نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به تفاوت‌های خود با شهدا توجه و برای رسیدن به ویژگی‌های آنها تلاش کنیم، گفت: شهدا به عهد خود با خداوند پای‌بند بودند. آنها اگرچه معصوم نبودند اما معصوم از دنیا رفتند.

وی با بیان اینکه همانگونه که شهدا در عهد خود با خداوند صادق بودند ما نیز باید پیرو آنها باشیم و وصیت شهدا را بخوانیم، گفت: در حوادث اخیر ۱۱۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردیم. آنها اگرچه ضربه خوردند اما پای پیروی از ولایت ایستادند.

در ادامه تصاویری از شهدای شهر اختیارآباد تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام
captcha