برگزاری جشن‌های تکلیف متمرکز / برنامه‌ریزی فرهنگی برای جذب معارفی نداریم
کد خبر: 4102042
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

برگزاری جشن‌های تکلیف متمرکز / برنامه‌ریزی فرهنگی برای جذب معارفی نداریم

رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به تغییر شیوه برگزاری جشن‌های تکلیف به سمت متمرکزسازی، گفت: متاسفانه برنامه ریزی فرهنگی ضعیفی داشته و برنامه‌های جذب کودکان و نوجوانان به معارف دینی و نماز جامع و کامل نیست.

حجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز برنامه جشن تکلیف پسران کارکنان دستگاه‌های احرایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این یک برنامه ابتکاری از سوی استان بود، افزود: هرسال جشن تکلیف فرزندان دستگاه‌های اجرایی به صورت متفرقه برگزار می‌شد، اما امسال این جشن را به صورت متمرکز اجرایی کردیم.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال به همت همکاران جشن تکلیف فرزندان دستگاه‌های اجرایی به صورت متمرکز و باشکوه با محتوای خوب و مطلوب  فرهنگی برگزار شد، تصریح کرد: این جشن تکلیف با حضور نزدیک ۸۰ فرزند کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه ادامه خواهد داشت، افزود: هفته آینده نیز جشن تکلیف فرزندان دختر کارکنان دستگاه‌های اجرایی را خواهیم داشت که امیدواریم این ابتکار به رویکرد ملی تبدیل شود و استان‌های دیگر نیز الگوبرداری کنند.

ضرورت شبکه‌سازی فرهنگی برای جذب دانش‌آموزان به مسجد

کمیلی با تأکید بر انجام کار خبری تبلیغی مطلوب برای برگزاری جشن تکلیف، اظهار کرد: این برنامه تداخلی با جشن تکلیف‌هایی که در مدارس برگزار می‌شود نخواهد داشت و هرچه بیشتر به این امور همت کنیم اهمیت آن برای دانش‌آموز بیشتر نشان داده خواهد شد.

وی با تاکید بر توجه به امورات فرهنگی و مذهبی در سنین نوجوانی برای دانش‌آموزان، تصریح کرد: ارائه گفتگوهای صمیمی و گشودن راه‌های جذب به سمت دین اسلام از ضرورت‌های برگزاری این جشن‌های تکلیف است.

کمیلی با تاکید بر شبکه سازی فرهنگی برای جذب دانش‌آموزان، ادامه داد: متاسفانه برنامه ریزی فرهنگی ضعیفی داشته و برنامه‌های جذب کودکان و نوجوانان به معارف دینی و نماز جامع و کامل نیست؛ در بدو بلوغ گرایش به معنویت بالاست، اما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که در ادامه کم‌رنگ نشود.

وی با بیان اینکه خانواده و نظام آموزشی ارکان مهم تاثیرگذار در این زمینه هستند، افزود: مسجد عامل زمینه‌ساز سوم است که متولیان مساجد باید برای جذب و نگهداشت نوجوان و کودک برنامه داشته باشند؛ در واقع باید مساجد  و مکان‌های فرهنگی را به ظرفیتی برسانیم که دانش‌آموز جذب آن شود و این جذب او را نگه دارد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه برنامه ریزی فرهنگی درستی نداریم، یادآور شد: شیوه‌های نگه داشتن این نسل در مکان‌های فرهنگی و مذهبی درست نیست و باید تغییر کند.

انتهای پیام
captcha