ستاد راهبردی علم و فناوری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی شکل گیرد
کد خبر: 4102001
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
بسیج و محرومیت‌زدایی/ 3

ستاد راهبردی علم و فناوری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی شکل گیرد

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شبکه سازی و توانمندسازی از اهداف مهم بسیج علمی، پژوهشی است، اظهار کرد: لازم است ستاد راهبردی علم و فناوری با استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی شکل گرفته و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

هادی ایمانی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیهادی ایمانی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدای جوان و متوکل به خدا تا به امروز رشد کرده و مانا شده که سایه آن برای بهره برداری جهانیان روز به روز در حال ارتقاء است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای حاضر در جبهه‌ها جوانان بودند، افزود: جوانان در قالب نیروهای بسیج حضوری چشم‌گیر در دفاع مقدس داشته‌اند؛ این جوانان از سر کلاس درس و دانشگاه یا از کار خود برای دفاع از آرمان و سرزمین خود به جبهه‌ها آمده بودند.


بیشتر بخوانید:


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‌های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان هستند، تصریح کرد: الگوی این جوانان، شهدای کربلا بوده و روحیه خودباوری و جسارت جوانان باعث شد کارهای نشدنی، شدنی شود و شعار ما می‌توانیم به ظهور رسید.

ایمانی ادامه داد: در دفاع مقدس ما شاهد اتفاقات شگرفی در حوزه نظامی هستیم که از جوانانی سرزده است که شاید حتی یک واحد درسی در دانشگاه‌های نظامی نگذرانده بودند و در برابر ژنرال‌های جهان ایستادند؛ خلق حماسه کردند و آن‌ها را وادار کردند که در برابر دانایی آنان سر تعظیم فرود آورند.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری بود که در تمام مسائل نظامی وابسته به آمریکا و غرب بود، تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی و اخراج مستشاران نظامی و شروع جنگ تحمیلی، نیروهای نظامی، خود ارکان ارتش و صنایع نظامی را در اختیار گرفتند؛ نیازهای مختلف جنگ و تحریم شدید تسلیحاتی باعث شد در صنایع نظامی نوآوری‌های مختلفی بروز کند که این روند بعد از جنگ نیز ادامه یافت.

ایمانی با بیان اینکه شاید به جرأت بتوان گفت سطح جدیدی از علوم نظامی در دفاع مقدس به جهان عرضه شد که هنوز نیز در دانشگاه‌های برتر نظامی دنیا برخی از عملیات‌ها تدریس می‌شود، افزود: عرصه علم و فناوری در این روزها دست برتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جز با روحیه جهادی و بسیجی و تاسی به شعار «ما مقاوم هستیم» پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس امروز در عرصه علم و دانش است که باعث بیمه شدن نظام در برابر تهدیدها خواهد شد، اظهار کرد: در سطح خراسان‌جنوبی، 12 پایگاه علمی بسیج وجود دارد و یکی از راهبردهای بسیج استفاده از ظرفیت و نبوغ جوانان است.

کاربردی‌سازی علوم با هدف محرومیت‌زدایی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ نفر از نخبگان استاد و  دانشجو، افزود: تحول در علوم انسانی و اسلامی مغفول مانده که در این راستا حوزه‌های علمیه  دانشگاه‌ها می‌توانند منشا اثر باشند.

ایمانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بومی استان و شرکت‌های خلاق در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، تصریح کرد: در حوزه بهره‌گیری از اقتصاد دانش بنیان و کاربردی کردن در حوزه تجاری سازی محصول و بازاریابی شرکت‌ها باید کار اساسی صورت گیرد تا محرومیت‌زدایی انجام شود.

ایمانی با بیان اینکه شبکه سازی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و توانمندسازی از اهداف مهم بسیج علمی، پژوهشی است، افزود: لازم است ستاد راهبردی علم و فناوری با استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی شکل گرفته و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم، اظهار کرد: در این راستا آماده همکاری با تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها هستیم که اگر این امر تحقق یابد فرصت خوبی پیش روی استان گشوده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha