کشف گنجینه‌های حوزوی از رسالت‌های جویندگان علوم دینی است
کد خبر: 4101706
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
آیت‌الله سعیدی:

کشف گنجینه‌های حوزوی از رسالت‌های جویندگان علوم دینی است

تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار برگزارکنندگان کنگره امناءالرسل، با اشاره به اینکه قصد و نیت شما در تجلیل از مردان بزرگ دین، تجلیل از شخص نیست؛ بلکه به‌نوعی تجلیل از معارف ناب اهل‌ بیت(ع) است، گفت: پیدا کردن، کشف و تبلیغ گنجینه‌های علمی، معنوی و حوزوی از رسالت‌های بزرگ جویندگان، محققان و دانش‌پژوهان مسائل دینی و معرفتی است.

آیت‌الله سعیدی در دیدار برگزارکنندگان کنگره امناءالرسل

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی امناء الرسل که شب گذشته، یکم آذرماه در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن خیرمقدم به تلاشگران مسیر احیای امر اهل‌ بیت(ع) در جامعه، اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر اعظم(ص) آمده است «عِنْدَ ذِكْرِ اَلصَّالِحِينَ يَنْزِلُ اَلرَّحْمَةُ»، به برکت یاد بزرگان و آثار و برکات ایشان، خداوند متعال رحمتش را بر مردم نازل می‌کند.

تولیت آستان مقدس حرم فاطمه معصومه(س) ضمن اشاره به تلاش مردم در شکافت زمین برای کشف گنجینه‌ها و دفینه‌های پنهان در آن، اظهار کرد: پیدا کردن، کشف و تبلیغ گنجینه‌های علمی، معنوی و حوزوی از رسالت‌های بزرگ جویندگان، محققان و دانش‌پژوهان مسائل دینی و معرفتی است.

وی افزود: بسیار شایسته است که انسان‌هایی در مسیر کشف گوهر معارف، با برپایی کنگره بسیار باعظمت و پربرکت امناء الرسل در حوزه علمیه نجف و عتبات عالیات، برای تحقق و کشف یکی از گنج‌های علمی و میراث بزرگ شیعی تلاش می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه مطرح‌ کردن بزرگان دین در این سطح، نه‌ تنها معرفی مفاخر اسلامی به دیگران است، بلکه فراتر از آن هدف عالی «فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا» است، بیان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «رحمت خدا بر بنده‌ای كه امر ما را زنده كند. از ایشان سؤال شد؛ چگونه امر شما را احیا کنیم؟ حضرت می‌فرمایند؛ معارف ما را فراگیرد و به مردم بياموزد.»

وی ادامه داد: اگر مردم، علما، فرهیختگان و کسانی که این مؤتمر و کنگره عظیم را برگزار کرده‌اند، بتوانند محاسن کلام اهل‌ بیت(ع) را به مردم برسانند، مردم بلافاصله از معارف اهل‌ بیت(ع) پیروی و تبعیت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حرم فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه هشدار و تذکر ثامن‌الحجج(ع) دلیلی مهم بر این نکته است که متابعت نکردن مردم، نشان‌دهنده عدم انتقال و فراگیری محاسن کلام اهل‌ بیت(ع) در میان مردم است، اضافه کرد: بدانید که قصد، نیت و قرض شما فرهیختگان در تجلیل از مردان بزرگ دین، تجلیل از شخص نیست؛ بلکه به‌نوعی تجلیل از معارف ناب اهل‌ بیت(ع) است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله خرسان اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خرسان از سلسله جلیله سادات و فرزندان اهل‌ بیت(ع)، با حس کردن رسالت سنگین انتقال محاسن اهل‌ بیت(ع) در جامعه، آثار ارزشمندی را تدوین کردند که الحمدلله از طریق این کنگره منتشر و در اختیار آحاد مختلف مردم قرار می‌گیرد.

سعیدی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه این مؤتمر نباید منحصر در برگزاری جلسات چندمرحله‌ای شود، یادآور شد: کنگره بین‌المللی امناء الرسل باید همچون منبع و چشمه جوشان در طول سال‌های متمادی خروشان بجوشد و فرهنگ اهل‌ بیت(ع) را از طریق خلق آثار ارزشمند به جامعه انسانی منتقل کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره بین‌المللی امناء الرسل نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از رویکردهای علمی و اجرایی همایش بین‌المللی امناء الرسل ارائه و اظهار کرد: این کنگره در کشور عراق بسیار پرشور و باشکوه برگزار شد و کمتر کنگره‌ای را در کشور عراق می‌توان یافت که به‌ اندازه کنگره بین‌المللی امناء الرسل باشکوه و مبتنی بر پایه‌های قوی علمی برگزار شده باشد.

وی با اشاره به گستره همکاری مجموعه‌های علمی کشور عراق در برگزاری این کنگره بین‌المللی، گفت: بسیار خرسندیم که کنگره بین‌المللی امناء الرسل در تشرف به نجف و کربلا با نورانیت اهل‌ بیت(ع) عجین شده است و در ادامه سفرهای نورانی، علمی و معنوی متصدیان برگزاری کنگره شاهد حضور این عزیزان در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) بوده رهسپار حرم رضوی خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha