فرهنگ نیاز به قرآن را در جامعه گسترش دهیم
کد خبر: 4101588
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
جمال رحیمیان:

فرهنگ نیاز به قرآن را در جامعه گسترش دهیم

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بر ضرورت انجام فعالیت‌های محتوایی در حوزه قرآن تأکید کرد و گفت: تا زمانی که فرهنگ نیاز به قرآن را در جامعه گسترش ندهیم موفق نخواهیم بود.

جمال رحیمیانبه گزارش ایکنا از فارس، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی امروز، اول آذرماه در سفر به شیراز و نشست تعامل با فعالان قرآنی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در این استان برگزار شد، بر ضرورت انجام فعالیت‌های محتوایی در حوزه قرآن تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم نوجوانان و جوانان خواستار فراگیری قرآن باشند یعنی احساس نیاز به قرآن را در جامعه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: انسان زمانی به سمت غذا و آب می‌رود که نیاز دارد لذا ما هم در عرصه فعالیت‌های قرآنی تا زمانی که فرهنگ نیاز به قرآن را در جامعه نشر ندهیم، موفق نخواهیم بود.

رحیمیان در ادامه گفت: لازم است نشستی با حضور اساتید، پیشکسوتان و همچنین روانشناسان برگزار شود تا بررسی کنیم که چگونه می‌توان فرهنگ نیازمند بودن جامعه به قرآن را ترویج دهیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفت: نباید منتظر ماند تا کسی به ما بودجه‌ای دهد که برای قرآن کار کنیم و باید به هر طریق ممکن به قرآن خدمت کرد. البته این کار سخت است اما مغایر با اینکه بودجه بیشتری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند، نیست.

وی همچنین ضمن قدردانی از فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اظهار کرد: باعث افتخار است که فعالیت ایکنا در استان فارس موجب رضایتمندی فعالان قرآنی شده است و امیدواریم این تعامل همچنان ادامه داشته و تقویت شود چراکه خود را خادم قرآن می‌دانیم.

رحیمیان در پایان با اشاره به انتخاب دستیار قرآنی استاندار فارس اظهار کرد: این نشان از دغدغه قرآنی استاندار فارس داشته و جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha