دانش‌آموزان کرمانی رتبه نخست جشنواره جوان خوارزمی را کسب کردند
کد خبر: 4101558
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

دانش‌آموزان کرمانی رتبه نخست جشنواره جوان خوارزمی را کسب کردند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان از کسب رتبه اول کشوری دانش‌آموزان استان کرمان در بیست‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی برای ششمین سال پیاپی خبر داد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش، رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان از کسب رتبه اول کشوری دانش‌آموزان استان در بیست‌و‌چهارمین جشنواره جوان خوارزمی برای ششمین سال پیاپی در 9 سال اخیر خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در بخش دانش‌آموزی بیست‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی از استان کرمان ۴۸۳ طرح در سامانه جشنواره ثبت شد که پس از رفع نقص و تأیید توسط مدیران پژوهش سراها و دبیرخانه استان آماده ورود به مرحله داوری شدند.

وی افزود: در کل کشور تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ طرح از استان‌های مختلف ارائه شد که غالباً طرح‌هایی با رویکرد رفع نیازها و مسائل زیست بوم منطقه جغرافیایی شرکت‌کنندگان بود. از تعداد کل طرح‌های کشور حدود ۲۲ درصد به استان کرمان تعلق داشت و طرح‌های مذکور در ۱۸ گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، فناوری نانو، شیمی، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، عمران و معماری، ریاضی، سلول‌های بنیادی و هوش مصنوعی به‌صورت غیرحضوری داوری شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: از تعداد کل دانش‌آموزان استان ۳۴ نفر در قالب ۲۵ طرح برای شرکت در دفاع برخط طرح‌ها در مرحله کشوری دعوت شدند. در این مرحله از کل کشور تعداد ۱۳۱ طرح به مرحله مصاحبه دعوت شدند که ۱۹ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

رضایی بیان کرد: از لحاظ تعداد طرح‌های دعوت شده به دفاع برخط کشوری به ترتیب آموزش‌وپرورش شهرستان بم با ۶ طرح، شهربابک با ۴ طرح و ناحیه دو کرمان با ۳ طرح در جایگاه اول تا سوم استان قرار گرفتند.

وی گفت: در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریورماه سال ۱۴۰۱، دانش‌آموزان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو در مرکز استان حضور یافته و به‌صورت برخط، در برابر هیئت داوران کشوری مستقر در تهران از طرح‌های خود دفاع کردند و پس از بررسی هیئت داوران، ۱۱ طرح از استان به‌عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش‌وپرورش (برگزیده مرحله نیمه نهایی) اعلام شد. در این مرحله از کل کشور تعداد ۶۱ طرح برگزیده شدند که ۱۸ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: از لحاظ تعداد طرح‌های برگزیده مرحله نیمه نهایی به ترتیب آموزش‌و‌پرورش شهرستان بم، ناحیه دو کرمان، شهربابک و انار هر کدام با ۲ طرح و شهرستان‌های رابر، زرند و رودبارجنوب هر کدام با ۱ طرح در جایگاه‌های اول و دوم استان قرار گرفتند.

رضایی گفت: پس از ارسال طرح‌ها به وزارت علوم، ۶ طرح از استان کرمان به‌عنوان برگزیده نهایی اعلام شد و در مجموع اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان با کسب ۶ طرح برگزیده، مقام اول کشور را بین ادارات کل کسب کرد و در این مرحله ۲۵ طرح برگزیده کشور (حائز رتبه اول تا سوم) اعلام شدند که ۲۴ درصد سهم استان کرمان بود.

یادآور می‌شود، اداره‌‌کل آموزش‌وپرورش استان کرمان برای ششمین بار در 9 سال اخیر مقام اول کشور را در جشنواره جوان خوارزمی کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha