آغاز مسابقات قرآن و عترت بسیج در کرمان
کد خبر: 4101364
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

آغاز مسابقات قرآن و عترت بسیج در کرمان

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در چهار محور کلان و در سطح کشوری و ملی برگزار خواهد شد.

مسابقات قرآن و عترت بسیج در کرمان

حجت‌الاسلام محمدحسین شاهمرادی‌پور، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در چهار محور کلان و در سطح کشوری و ملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای این دوره از مسابقات، حوزه فردی است که در ۲۳ رشته بین بانوان و آقایان در رده‌های سنی متفاوت برگزار می‌شود. حوزه دوم مسابقات خانوادگی و در ۴ رشته است که ابتکار جدیدی در مسابقات بسیج است. مسابقات خانوادگی به صورت تفکیک شده و متناسب با سن اعضای خانواده در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود که متسابقین به صورت یک تیم واحد خانوادگی در مسابقات شرکت می‌کنند.

شاهمرادی‌پور افزود: سومین حوزه مسابقات گروهی است؛ از آنجا که بستر این مسابقات شبکه تربیتی بسیج است عمده بسیجیانی که در گروه‌های تربیتی صالحین شرکت می‌کنند می‌توانند به صورت گروهی در این دوره از مسابقات قرآن شرکت کنند. محور چهارم نیز بحث ایده‌پردازی است.

وی با بیان اینکه بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در ۴ سطح برگزار می‌شود، ادامه داد: اولین مرحله در سطح حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های بسیج و مساجد محلات به مدت ۱۰ روز از اول تا ۱۰ آذر برگزار می‌شود. مرحله دوم مسابقات ناحیه‌ای و شهرستانی است. پس از آن نفرات برتر به مسابقات استانی و بعد مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که مسابقات استانی در دی ماه و مسابقات کشوری همزمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان گفت: تفاوت مسابقات امسال با سال‌های گذشته افزایش رشته‌های مسابقه است. همچنین مسابقات از حالت فردی خارج شده و در چهار محور گروهی، فردی، خانوادگی و ایده پردازی در رشته‌های حفظ یک جز تا حفظ کل، قرائت تقلیدی، قرائت مجلسی و مفاهیم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب از این دوره از مسابقات، گفت: سال گذشته حداکثر متسابقین یک‌هزار و ۸۰۰ نفر بود و امسال بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در استان کرمان برای شرکت در مسابقات قرآن بسیج ثبت‌نام کرده‌اند که بی‌نظیر بوده است و در سال‌های گذشته و حتی در مسابقات قرآن نهادهای مختلف این تعداد ثبت نامی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام شاهمرادی‌پور با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی بسیج محدود به مسابقات نیست و اردوهای جهادی قرآنی در مناطق محروم، تشکیل دارالقرآن‌های بسیج در ۲۴ ناحیه و آموزش مدرسان برتر قرآنی نیز انجام می‌شود، به واحدهای قرآنی بسیج نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از پایگاه‌های بسیج به عنوان الگو و برجسته در حوزه قرآن کار می‌کنند تا بتوانند الگویی برای سایر پایگاه‌های بسیج باشند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان بیان کرد: در حوزه محتوایی قرآن نیز فعالیت‌های قرآنی بسیج محدود به خود قرآن نیست بلکه برنامه‌هایی در مورد صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه نیز در قالب طرح صراط بیش از ۴ سال است که پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha