دانش‌آموزان نخبه برای گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی دارند
کد خبر: 4101221
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

دانش‌آموزان نخبه برای گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی دارند

استاندار آذربایجان شرقی، دانش‌آموزان نخبه را بهترین نشر دهنده فرهنگ قرآنی در جامعه معرفی کرد و گفت: دانش‌آموزان کشور امروز در تمام عرصه‌ها در جهان با سایر دانش‌آموزان در رقابت هستند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 30 آبان‌ماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، دانش‌آموزان نخبه را بهترین نشر دهنده فرهنگ قرآنی در جامعه معرفی کرد و گفت: دانش‌آموزان کشور ما امروز در تمام عرصه‌ها در جهان با سایر دانش‌آموزان در رقابت هستند.

وی با بیان اینکه علم و تزکیه به تأکید قرآن در کنار هم بیان شده و تعلیم و تربیت زیربنای رشد و توسعه در کشور است، گفت: بیگانگان و معاندان در این برهه زمانی درصدد هستند دانش‌آموزان و فرهنگیان را به آشوب و اختلاف وارد کنند و خوشبختانه ما با قشری آگاه و اهل مطالعه طرف هستیم که خنثی کننده توطئه بوده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از همراهی نکردن آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان استان با اغتشاشات اخیر و شرکت در راهپیمایی سیزده آبان تشکر کرد و گفت: در استان دانش‌آموزان و معلمان با آگاهی و بصیرت و دشمن‌شناسی خود نگذاشتند این حرکت‌ها گسترش پیدا کند و در این دو ماه به‌جای شرکت در حاشیه‌سازی‌های دشمن به درس و بحث پرداختند.

وی همچنین خواستار رفع نگرانی و دغدغه خانواده‌ها در زمینه شیوع بیماری‌ها در مدارس و لزوم ارتقای بهداشت فردی و جمعی در مدارس و حل مشکلات مربوط به سرویس مدارس و سیستم‌های گرمایشی مدارس شد تا این مسائل آموزش را تحت تأثیر قرار ندهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین کمبود فضاها و امکانات آموزشی را یکی از علل مهاجرت ساکنان روستاها به شهرها و رشد حاشیه نشینی بیان کرد و گفت: باید همه امکانات آموزشی مورد نیاز مردم تأمین شود و مدارس سنگی و کانکسی در اسرع وقت به مکان‌های مناسب تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha