حفظ جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی با گفتمان خیر و احسان
کد خبر: 4101089
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد

حفظ جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی با گفتمان خیر و احسان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر گفتمان خیر و احسان در جامعه مورد توجه باشد افراد آن جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌شوند.

به گزارش ایکنا از قم، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه که امروز 29 آبان‌ماه انجام شد، با اشاره به اینکه باید با تلاش مضاعف و رهنمودهای مقام معظم رهبری که سرمایه‌ای عظیم است، کارهای بزرگی در حوزه کارهای فرهنگی صورت بپذیرد، اظهار کرد: لذا ما باید در این عرصه به مقصد و تکامل برسیم چرا که مسئولیت‌های سنگینی در کمیته امداد داریم.

وی ادامه داد: کمیته امداد یادگار امام عزیز می‌باشد و این خود کار مضاعفی را برای دوش ما می‌گذارد و این نیازمند زیربنای محکم از معارف دینی و الهی است و تحقق این امر لازمه همکاری با حوزه علمیه در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری است، چرا که زیرساخت‌های فکری برای آینده و مأموریت‌های امام(ره) و رهبری در عرصه محرومیت‌زدایی به این تفاهم‌نامه بر می‌گردد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ما دنبال این بودیم که با تأسی از اندیشکده خیر و احسان در زمینه تربیت مبلغ و ایجاد بین رشته‌ای و کار تخصصی و توجه به امر زکات در عرصه پژوهش همکاری‌های لازم را داشته باشیم؛ اگر گفتمان خیر و احسان در جامعه مورد توجه باشد، افراد آن جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌شوند.

بختیاری ابراز کرد: اگر کمک‌های خیرین نبود برکتی که به مستمری بگیران تعلق می‌گرفت کمتر می‌شد؛ در عین حال در ایام کرونا در بحث‌های اطعام حسنی، اطعام مهدوی، هفته نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها، مردم و خیرین کمک حال این نهاد بودند.

وی گفت : از راهبردهای ما اشتغال خانگی و تحصیل افراد بی‌بضاعت است و یکی از دستگاه‌هایی که در این امر موفق بوده کمیته امداد است.

انتهای پیام
captcha