ضرورت حضور بانوان هرمزگانی در کمپین «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهان پیشرفته»
کد خبر: 4100920
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

ضرورت حضور بانوان هرمزگانی در کمپین «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهان پیشرفته»

تشکل‌های دینی و فرهنگی و بانوان فرهیخته هرمزگان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ابقای عضویت ایران در کمیسیون مقام زن و شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل تأکید کردند و از فعالان حوزه زنان در استان خواستند تا در کمپین حمایتی «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهان پیشرفته» شرکت کنند.

بانوان فرهیخته

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، تشکل‌های دینی و فرهنگی و بانوان فرهیخته استان هرمزگان، امروز، 29 آبان، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ابقای عضویت ایران در کمیسیون مقام زن و شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل، تأکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

«بسمه‌تعالی

با توجه به هجمه‌های بین‌المللی در جهت لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد، بیانیه‌ای سراسری مبنی بر ابقا عضویت در این کرسی، تنظیم و به عموم بانوان فعال فرهنگی، طلاب خواهر و اعضاء ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان، فرهیختگان و اقشار مؤثر اجتماعی از طیف بانوان و کنشگران فعال حوزه فرهنگ و اجتماع اطلاع‌رسانی شد.

فعالان حوزه زنان از تمامی اقشار در قالب ارسال نامه سرگشاده به کشورهای عضو و مقامات کمیسیون مقام زن و شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) کمپینی تحت عنوان «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهان پیشرفته» علیه اقدامات جبهه ضد ایرانی علیه جامعه زنان راه‌اندازی کردند.

در طی روزهای اخیر به بهانه فوت خانم مهسا امینی، در امتداد اقدامات قهری و ظالمانه با هدف انزوای جامعه زنان فرهیخته ایرانی، پیشنهاد اخراج جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن توسط برخی کشورها و سازمان‌های غیردولتی مطرح شده است. این اقدام به نوعی رویکرد واقعی استانداردهای دوگانه جهان غرب را در مواجه با جایگاه والای زنان ایرانی اثبات می‌نماید.

لذا جامعه زنان ایرانی از تمام اقشار و سطوح جامعه با توجه به اهمیت مشارکت مؤثر زنان ایرانی در کمیسیون مقام زن و انتقال تجارب ارزنده و موفق، تصمیم به راه‌اندازی کمپین «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهان پیشرفته» نمودند تا صدای زنان ایرانی را در جهت تغییر رویه‌های سیاسی و مغرضانه و توجه به ارتقاء جایگاه زنان در ایران جلب نمایند. از فعالان و اندیشمندان حوزه حقوق زنان در استان دعوت می‌شود تا با مراجعه به لینک https://www.farsnews.ir/my/c/171619 حمایت خود را از این کمپین اعلام نمایند.»

انتهای پیام
captcha