حضور مطلوب زنان چهارمحال‌وبختیاری در عرصه‌های مدیریتی
کد خبر: 4100809
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

حضور مطلوب زنان چهارمحال‌وبختیاری در عرصه‌های مدیریتی

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری گام‌هایی برای فراهم کردن حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی برداشته شده است، تصریح کرد: زنان حضور پررنگی در جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز دارند، تأکید شده است تا در ادارات از مشاوران بانوان نیز استفاده شود.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز ۲۸ آبان‌ماه در دیدار با فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در شهرکرد با تأکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از عرصه‌ها برای حضور قدرتمند زنان در جامعه باز شد، اظهار کرد: جایگاهی که امروز زنان در حوزه آموزش، تحصیل، شغل و ... در جمهوری اسلامی دارند، قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

حیدری با تأکید بر اینکه استفاده از توانایی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز هست، گفت: زنان در بسیاری از عرصه‌های تربیتی و آموزشی موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری گام‌هایی برای فراهم کردن حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی برداشته شده است، تصریح کرد: جلسات متعددی نیز با حضور زنان انقلابی در استان برگزار می‌شود، زنان حضور پررنگی در جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز دارند، تأکید شده است تا در ادارات از مشاوران بانوان نیز استفاده شود.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیای، توضیح داد: بیمه زنان سرپرست خانواده، در نظر گرفتن سهمیه برای اشتغال این بانوان و فرزندانشان، راه‌اندازی کارگاه برای ایجاد اشتغال این بانوان و اختصاص تسهیلات بخشی از این اقدامات است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اعتبارات خوبی در استان برای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص پیدا کرده است، گفت: پوشش بیمه‌ای از درمان ناباروری در استان صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری در اغتشاشات اخیر کمترین آسیب به اموال عمومی وارد شد، بیان کرد: دشمن مجال چندانی برای اغتشاش در این استان پیدا نکرد، باید با ایجاد وحدت بین نخبگان از ایجاد تفرقه جلوگیری کرد.

قرارگاه جهاد تبیین در استان تشکیل شد

در ادامه حسین کاووسی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری جهادتببین را واجب عینی عنوان کردند، گفت: لازمه جهادتبیین تشکیل قرارگاه است؛ قرارگاه جهادتببین در استان با حضور تعدادی از دغدغه‌مندان تشکیل شد و تاکنون این کاروان در دو شهرستان استان حضور پیدا کرده است.

وی افزود: جلسات تبیینی با مدیریت فرماندار و با حضور نخبگان، ائمه جمعه، اعضای شورا، معتمدین، متنفذین و مدیران برگزار می‌شود، در این جلسات اقدمات دولت در چهارمحال و بختیاری و شهرستان مربوطه تشریح می‌شود، همچنین فرصتی برای ارائه سؤالات و نظرات در اختیار حاضران قرار می‌گیرد.

کاووسی تأکید کرد: پس از پایان جلسات جهاد تبیین در شهرستان‌ها، در دانشگاه‌ها و مدارس برای تبیین حضور پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha