آنچه از نشانه‌های آخرالزمان باید بدانیم
کد خبر: 4100615
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

آنچه از نشانه‌های آخرالزمان باید بدانیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: خبرهای متعدد از امتحانات و آزمایش‌های بسیار سخت در آخرالزمان داده‌اند، از جمله اینکه در این دوران مردم غربالگری می‌شوند تا به فرموده خداوند صف راستگویان از دروغگویان جدا شود.

حجت‌الاسلم والمسلمین حسین گنجی، استاد حوزه علمیه قمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلم والمسلمین حسین گنجی، استاد حوزه علمیه قم، 27 آبان طی سخنانی در مراسم قرائت دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران به تبیین علت آزمایش و فتنه‌های قبل از ظهور حضرت حجت(عج) و ثمرات آن پرداخت و گفت: خدا حجتش را فرستاده برای هدایت شدن و هدایتگری جامعه و اگر بناست که ما گمراه شویم فلسفه حجت بودن حجت چه خواهد شد، جالب است در روایات ما جواب این سؤال را داده‌اند.

وی اظهار کرد: علامه مجلسی در مجلدات بحارالانوار درباره دوران غیبت حضرت حجت(عج) روایتی آورده است که دوستان حضرت به‌خاطر غیبت هرگز گمراه نمی‌شود؛ چراکه اگر طولانی شدن دوران غیبت موجب گمراه شدن مؤمنان و مؤمنات می‌‌شد و در این مسیر کسی باقی نمی‌ماند، خداوند هرگز امام را غایب نمی‌کرد، چون نشانه‌ها و علائم و راهکارهای بسیاری را برای ماندگاری آن‌ها خدای منان قرار داده است و حضرات اهل بیت(ع) نیز بیان فرموده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به علت امتحانات فراوان و سخت در دوران منتهی به ظهور بیان کرد: خبرهای متعدد از امتحانات و آزمایش‌های بسیار سخت در آخرالزمان داده‌اند، از جمله اینکه در این دوران مردم غربالگری می‌شوند تا ناخالص‌ها از خالص‌ها جدا شوند. خود آیات کریمه قرآنی و احادیث و روایات از این غربالگری سخن به میان آورده‌اند؛ از جمله آیات اولیه سوره عنکبوت که خداوند می‌فرماید: «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ...» آیا مردم گمان دارند که ما رهایشان می‌کنیم و به همین مقدار بسنده می‌کنیم که می‌گویند ایمان آورده‌ایم و خدا‌باور و پیغمبرباور و امام‌باور هستیم و دین را پذیرفته‌ایم. به صرف ادعا و گفتن ما آن‌ها را رها نمی‌کنیم. قانون استثناپذیر خداوند این‌گونه است که ما مردم گذشته را امتحان کردیم و باید با این امتحانات صف راستگویان از دروغگویان جدا شود.

گنجی با بیان اینکه بعد از انقلاب در طی این ۴۳ سال، لحظه به لحظه ریزش‌ها و رویش‌ها خودشان را نشان می‌دهند و چه بسیار از مدعیان از خواص که گمان می‌کردیم در مسیر اهل بیت(ع) هستند، در مسیر غرب و انحراف قرار گرفتند، گفت: در مقابل دیدیم جوانان‌های بسیاری در دهه‌های مختلف ماندند و امتحان عالی پس دادند، که ما گمان نمی‌کردیم این جوان‌ها این‌قدر مقاوم و ثابت‌قدم باشند. بنا به فرموده خدای منان در عصر و زمان غیبت که یک زمان ویژه و خاص است، آزمایش و ابتلائات زیاد است تا ناخالص‌ها از خالص‌ها جدا شوند.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در روایات ما وارد شده هر گاه دیدید ابتلائات شدید شد، بدانید که آن موقع فرج است و به دوران ظهور نزدیک می‌شوید. بدانید در این شرایط آمریکا، اسرائیل و آل سعود کاملا مفتضح خواهند شد و روز نهایی همه نابود می‌شوند و دیگر نام و نشانی از اسرائیل نخواهد بود. دشمنان بدانند آخرین نفس‌های آنهاست.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha