ایمان به ظهور امام زمان(عج) روح امید را در جامعه زنده می‌کند
کد خبر: 4100070
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
معاون آموزشی بنیاد مهدویت البرز:

ایمان به ظهور امام زمان(عج) روح امید را در جامعه زنده می‌کند

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدویت البرز گفت: در شرایطی که ناامیدی جامعه را فراگرفته اگر مردم به ظهور منجی بشریت ایمان داشته باشند بر اثر همین عقیده بسیاری از سختی‌ها برای‌شان آسان می‌شود و به‌واسطه همین اعتقاد روح نشاط و امید در جامعه زنده خواهد شد.

امام زمان(عج)

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام قاسم علی‌محمدی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز، 25 آبان در اولین دوره آموزشی «معارف مهدوی نگین آفرینش» اظهار کرد: مشکلات اجتماعی و وجود ظلم در جهان طرح مباحث مهدویت را ضروری‌تر می‌کند. با طرح مباحث مهدویت مردم امیدوار می‌شوند و به این باور می‌رسند که با ظهور منجی عالم، همه مشکلات و گرفتاری‌ها مرتفع می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت امام زمان(عج) گفت: این شناخت در بسیاری از بزنگاه‌های اجتماعی ـ سیاسی و فرهنگی راهگشاست و می‌تواند همچون چراغی مسیر را روشن کند. شناخت امام زمان(عج) به‌قدری حائز اهمیت است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.»

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز تصریح کرد: بزرگان دینی همواره شیعیان را به خواندن دعاهایی با محوریت امام زمان(عج) چون دعای ندبه، زیارت آل‌یاسین و دعای فرج توصیه کرده‌اند تا مردم با خواندن این دعاها فراموش نکنند که منجی موعودی وجود دارد و روح امید از جامعه گرفته نشود.

وی گفت: در شرایطی که ناامیدی جامعه را فراگرفته اگر مردم به ظهور منجی بشریت ایمان داشته باشند، بر اثر همین عقیده بسیاری از سختی‌ها برای‌شان آسان می‌شود و به‌واسطه همین اعتقاد روح نشاط و امید در جامعه زنده خواهد شد.

این مسئول همچنین به ضرورت‌های سیاسی بیان معارف مهدویت اشاره کرد و افزود: در جهان امروز که دنیا مدل‌های حکومتی مختلفی را تجربه کرده است طرح مبانی مهدوی مدل جدیدی را ارائه می‌کند، مدلی که برای سراسر جهان قابل اجراست و عدالت را در کل دنیا برقرار می‌کند.

علی‌محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی در عرصه مهدویت توضیح داد: امروز دشمنان اسلام از طریق فضای مجازی به‌دنبال ایجاد دشمنی مردم با امام زمان(عج) هستند و می‌خواهند موضوع مهدویت را کم اهمیت جلوه دهند.

وی بیان کرد: آنچه نجات‌بخش ما در این عرصه خواهد بود اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم به‌ویژه نسل جوان است. دشمن همیشه از ناآگاهی استفاده می‌کند تا اهدافش را به نتیجه برساند. لذا، در این دوره وظیفه مسئولان و کسانی که در حوزه فرهنگی و دینی فعالیت دارند بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود(عج) استان البرز برگزاری دوره‌های مختلف برای شناخت امام زمان(عج) را یکی از راه‌های مقابله با اقدامات دشمنان دانست و گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی گامی است در مسیر افزایش آگاهی مردم درباره امام(عج).

یادآور می‌شود، دومین دوره «معارف مهدوی نگین آفرینش» 30 آبان با حضور اعضای کانون مهدویت دانشگاه‌های استان البرز و فعالان مهدوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha