اردوی منتخبان مسابقات قرآن نزاجا اعزامی به مرحله کشوری برگزار می‌شود
کد خبر: 4099995
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

اردوی منتخبان مسابقات قرآن نزاجا اعزامی به مرحله کشوری برگزار می‌شود

اردوی آمادگی منتخبان مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

اردوی آمادگی منتخبان مسابقات قرآن نزاجامحمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: اردوی آمادگی ویژه منتخبان مرحله مقدماتی(منطقه‌ای) چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره فوق به صورت هماهنگ و سراسری از سوی اداره قرآن، عترت و نماز نزاجا برگزار می‌شود، افزود: این دوره با حضور حدود 350 نفر در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل، مفاهیم قرآن و اذان براساس جزء ۲۵ با بهره‌گیری از استادان و پیشکسوتان قرائت و حفظ قرآن تشکیل می‌شود.

کشتگر ادامه داد: این دوره تا چند روز پیش از آغاز مرحله سراسری در دی‌ماه سال جاری به صورت روزانه و با پیش‌بینی برگزاری سه تا چهار کلاس در دو نوبت صبح و بعدازظهر با سرفصل‌هایی چون نقد و تحلیل تلاوت‌ها، ارزیابی محفوظات حافظان، بیان نکات نهایی و مغفول‌مانده از سوی اساتید و مدرسان قرآن و برگزاری کارگاه‌های متنوع آموزشی همراه است تا ضمن برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، قراء و حفاظ با آمادگی‌های لازم در مرحله سراسری حضور پیدا کنند.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات به میزبانی هشت منطقه چون تهران، شاهرود، کرمان، اصفهان، همدان، بروجرد، زنجان و ارومیه در نیمه نخست آبا‌ن‌ماه برگزار شد که هفته گذشته شاهد برگزاری مرحله منطقه‌ای تهران همراه با تجلیل از یکی از افتخارآفرینان پیشکسوت قرآنی نزاجا «محمد کاشانی» بودیم.

وی تصریح کرد: از ابتکارات نیروی زمینی در این دوره از مسابقات و به منظور افزایش حافظان یک جزء، شرکت‌کنندگان در رشته مفاهیم (جزء 25 قرآن) می‌توانند در رشته حفظ یک جزء (حفظ جزء مربوطه) شرکت کنند.

مرحله سراسری مسابقات قرآن نزاجا در دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha