1600 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار همدان ایجاد شد
کد خبر: 4099984
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

1600 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار همدان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: در هفت ماهه نخست سال با مبلغ 125 میلیارد و 600 میلیون تومان برای یک هزار و 600 زن سرپرست خانوار ایجاد اشتغال شد.

محمدرسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: همواره سعی بر این داریم که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت انجام داده و بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

شیخی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر 40 درصد از زنان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان، سرپرست خانوار هستند که سرپرستی 34 هزار خانواده را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال با مبلغ 125 میلیارد و 600 میلیون تومان برای یک هزار و 600 زن سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال شد، گفت: افزایش اعتماد به‌ نفس و ارتقای سطح زندگی از جمله اهداف فرآیند توانمندسازی است که در این زمینه همکاران امداد ضمن حفظ کرامت زنان و دختران سرپرست خانوار، به آن‌ها می‌آموزند که چگونه با شناسایی تمامی منابع موجود استعدادهای خود و اعضای خانواده را شکوفا کرده و در جهت بهره‌برداری اقتصادی آن را توسعه دهند.

انتهای پیام
captcha